در جلسه شورای مشورتی ایثارگران استان اردبیل مطرح شد

استاندار اردبیل :پرداختن به مسائل فرهنگی از موضوعات اساسی استان است

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۱۴:۴۰:۳۴
کد خبر: ۷۳۳۷۵۲
استاندار اردبیل :پرداختن به مسائل فرهنگی از موضوعات اساسی استان است
استاندار اردبیل گفت: تلاش برای محقق ساختن مطالبات اساسی مردم مانند اجرای راه آهن ، ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری باید توام با پرداختن به مسائل فرهنگی ، اجتماعی‌ باشد.

به گزارش برنا،اکبر بهنام جو که در جلسه شورای مشورتی ایثارگران استان سخن می گفت ادامه داد : بر همین اساس ، در کنار توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی و با رویکرد توسعه اقتصادی و ارتقای اجتماعی استان،  با تشکیل تیم منسجم ،  شتاب بخشی به اجرای راه آهن و ایجاد ۲۰ هزار شغل را هدفگذاری کرده  و توانسته ایم  تامین فاینانس داخلی ۷۵۰ میلیارد تومانی را برای  پروژه مهم راه آهن به عنوان مطالبه اصلی مردم ، نهایی کنیم.

 استاندار اردبیل با بیان این که ایجاد ۷ هزار شغل ، سهم اشتغال تکلیفی استان از یک میلیون و 300 هزار شغل کشور طبق برنامه دولت در سال جاری است ، افزود : با نگاهی به آمار ۶۵ هزار نفری بیکاری در استان ،برای ایجاد 20 هزار شغل مورد نظر ، برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است .

بهنام جو به سهم هر یک از  بخش های کشاورزی ، صنعت ، معدن ، تجارت  و گردشگری در ایجاد اشتغال اشاره و  تصریح کرد : حوزه گردشگری استان که از مهم ترین پتانسیل های  اشتغال زا و توسعه آفرین به شمار می رود  مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا احداث چند طرح گردشگری  ،آموزش تخصصی پزشکان در زمینه آبدرمانی و  استقرار آنان از سال آینده در مراکز آبدرمانی استان ، آموزش هتلداری و مشاغلی که به گردشگران خدمات ارائه می دهند با ایجاد واحدی از دانشگاه آزاد اسلامی از جمله اقدامات پیش بینی شده برای کمک به توسعه صنعت گردشگری در استان است.

 استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که صنعت گردشگری خط تولیدی ندارد که با ورشکستگی روبه رو شود ، ادامه داد : وجود یک و نیم میلیارد نفر مسلمان در جهان با ۲۵۰ میلیون نفر شیعه ، مقید به مسائل دینی و مذهبی برای استانی که مهد تشیع بوده و مراسم دینی و مذهبی  و عزاداری های آن عالم تاب و شهره جهان می باشد خود پتانسیلی برای جذب گردشگران به شمار می رود که در این زمینه نیز کارهای خوبی شروع شده است.

 رییس شورای اشتغال استان در ادامه سخنان خود به اجرای طرح های آبیاری کشاورزی در شمال استان و تبدیل ۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم به آبی هم اشاره نمود و گفت: برای جلوگیری  از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده محصولات تولیدی استان ، ایجاد صنایع تبدیلی با اختصاص تسهیلات لازم و تامین زمین ، مورد حمایت قرار گرفته است.

 مهندس بهنام جو از احداث مجموعه های کارخانه  تولید شیرآلات با برندهای مطرح در شهرستان گرمی خبر داد و گفت: بیش  از  ۱۰۰۰ نفر از جوانان جویای کار گرمی در این مجموعه مشغول به کار می شوند.

او در ادامه ، اختلاف نظرهای بین جناحی و گروه ها در استان را در حداقل ممکن دانست و اظهار کرد : با همصدایی و همگرایی از هر فرصتی برای تحقق مطالبات مردم و جذب و حل مشکل  سرمایه گذاران  استفاده می شود

 

نظر شما