رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی :

۱۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در استان انجام شد

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۲:۰۵:۱۰
کد خبر: ۷۳۴۲۹۷
۱۵ هزار بازرسی از واحدهای صنفی در استان انجام شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ داوود شهرکی روز شنبه در نشست خبری با محوریت تشدید نظارت بر بازار افزود: از این میزان بازرسی، بیش از 11 هزار مورد در 20 روز گذشته در قالب طرح نظارت بر بازار استان بوده است.

وی بیان کرد: در راستای بازرسی های انجام شده، 200 پرونده به ارزش 165 میلیون تومان به تعزیرت حکومتی استان ارسال شد و 120 میلیون تومان برگشت داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همچنین در این بازه زمانی 421 مورد شکایت مردمی در سامانه 124 ثبت شد که 71 مورد منجر به تشکیل پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون نیز 400 پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی ارسال شد که 200 پرونده در 20 روز اجرای طرح بازرسی بوده است.

شهرکی یادآور شد: مجموع ارزش ریالی این پرونده ها 250 میلیون تومان بود که 145 میلیون تومان در 20 روز اجرای طرح بوده است. وی مبلغ برگشتی از شکایات در این مدت را 140 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: تعداد بازرسی های انجام شده در طرح نظارت بر بازار استان معادل 25 درصد کل بازرسی های انجام شده در سال 96 بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمرکز همکاران و بازرسان این سازمان در ایامی که بازار دچار تورم شده افزایش یافته است، گفت: اکنون هشت تیم نظارتی با برچسپ مشخصات بازرسی صبح و عصر کار بازرسی را انجام می دهند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه آرد و نان یکهزار و 600 مورد بازرسی با تشکیل 56 پرونده به ارزش 25 میلیون تومان انجام شد که در این زمینه جزو استان هایی هستیم که به خوبی توانستیم بر این حوزه مدیریت کنیم.

شهرکی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی یکهزار و 580 مورد بازرسی در حوزه قاچاق کالا انجام که منجر به تشکیل 54 پرونده به ارزش 12 میلیون تومان شد.

وی به افزایش قیمت 2 کالای سیمان و مرغ در هفته اخیر اشاره کرد و گفت: در خصوص سیمان پیگیری های لازم انجام و اعلام شد اگر تا امروز قیمت آن به قیمت قبل برنگردد تخلف محسوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: تا پنجشنبه گذشته، 2 کارخانه سیمان برگشت قیمت داشتند و تصمیم گرفته شد وجه اضافی دریافت شده از مشتری به خریداران برگشت داده شود.

وی اظهار داشت: کمبود جوجه ریزی و برخی مشکلات بهداشتی سبب افزایش قیمت مرغ و نگرانی هایی در سطح استان شده بود لذا بخشی از تولید مرغ استان به سایر استان ها ارسال می شود.

شهرکی ادامه داد: خراسان جنوبی در زمینه تولید گوشت مرغ با مازاد مصرف مواجه است لذا تصمیم گرفته شد مرغ تولیدی ابتدا مصرف استان تامین مازاد آن به استان های مجاور ارسال شود.

وی بیان کرد: در استان مشکلی بابت تامین مرغ وجود ندارد و در کمیسیون تنظیم بازار استان قیمت تعیین و اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تشدید نظارت بر بازار استان از امروز خبر داد و یادآور شد: بازرسی ها به صورت مشترک توسط سازمان صنعت، اتاق و بسیج اصناف، و تعزیرات حکومتی انجام می شود.

وی تاکید کرد: مردم از خرید مازاد بر نیاز کالا و سایر محصولات جلوگیری کنند تا با همکاری سازمان و مردم بتوانیم در شرایطی که با حساسیت قیمت ها موجه ایم بازار را به ثبات برسانیم.

شهرکی با بیان اینکه هر تخلفی منجر به پلمپ واحد صنفی نمی شود یادآور شد: متصدیان واحدهای صنفی در جریان باشند اگر واحدی از پذیرش کالای فاقد تاریخ تولید و مصرف استقبال کند منجر به تخلف شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز