غلام رضا تاجگردون:

۲۳۸ تخت بیمارستانی در گچساران و باشت بهره برداری می شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۲:۳۴:۱۸
کد خبر: ۷۳۴۳۱۸
۲۳۸ تخت بیمارستانی در گچساران و باشت بهره برداری می شود
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: سه بیمارستان با 238 تحت تا پایان سال جاری در این 2 شهرستان بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلام رضا تاجگردون گفت: بیمارستان 140 تختخوابی نرگسی، 64 تختی نفت ،شهر دوگنبدان و بیمارستان 32 تختی شهر باشت از جمله این طرح هاست که با افتتاح آنها تعداد تخت های بیمارستانی این 2 شهرستان به بیش از 500 تخت خواهد رسید.

تاجگردون با اشاره به اینکه سرانه تخت بیمارستانی در کشور هم اکنون 1.7 تخت است افزود: با بهره برداری از این طرح ها سرانه تخت بیمارستانی در گچساران و باشت به بیش از 3.7 تخت افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد:بیمارستان 140 تختخوابی دوگنبدان بزرگترین بیمارستان در حال ساخت گچساران است که در زمینی به مساحت چهار هکتار در دست ساخت است.

تاجگردون گفت: این بیمارستان با زیربنای 12 هزار و 95 متر در 6 طبقه و 2 بلوک ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش های اورژانس با 25 تخت، درمانگاه، «سی سی یو» با چهار تخت، 6 تخت «آی سی یو»، بستری جراحی، بستری داخلی، زنان، کودکان و جراحی است.

تاجگردون اظهار داشت: کار ساخت این بیمارستان واقع در میدان نرگسی دوگنبدان از مرداد ماه 92 آغاز شده است.

وی گفت: میزان اعتبار لازم برای ساخت و تجهیز این بیمارستان یکهزار میلیارد ریال است.

تاجگردون گفت: ساخت بیمارستان 32 تختی شهر باشت نیز تکمیل و هم اکنون در حال تجهیز است.

وی همچنین از تبدیل بیش از 10 هزار هکتار زمین کشاورزی دیم به آبی در شهرستان های گچساران وباشت تا سه سال آینده خبر داد.

وی بیان کرد: آبرسانی به چهار هزار هکتار زمین کشاورزی باشت، آبرسانی به سه هزار و500 هکتار زمین کشاورزی خان احمد، یک هزار و 200هکتار زمین های کشاورزی لیشتر و 580 زمین در باباکلان از جمله این طرح ها است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران وباشت تصریح کرد: با تبدیل این زمین های دیم به آبی زمینه اجرای 2 کشت در سال زراعی فراهم می شود که باعث 6 برابر میزان تولید در هر هکتار می شود.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت ابراز داشت: میزان برداشت محصول گندم در هر هکتار زمین زراعی گچساران 600 کیلوگرم است در حالیکه این میزان در زمین های آبی چهار تن است.

شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز