حمایت از توسعه فعالیت های اقتصادی توسط بخش خصوصی

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۴:۱۴:۲۲
کد خبر: ۷۳۴۳۹۰
حمایت از توسعه فعالیت های اقتصادی توسط بخش خصوصی
وزیر صنعت معدن و تجارت حمایت از توسعه فعالیت های اقتصادی توسط بخش خصوصی را دارایی ارزشمند برای خراسان رضوی و مهمترین خواسته دولت برشمرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدشریعتمداری در حاشیه بازدید از واحد صنعتی به بهره برداری رسیده در شهرک صنعتی تربت حیدریه 2 با اشاره به افزایش میزان تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی و صادرات در 3 ماهه اول امسال در این استان، تصریح کرد: این یعنی اقتصاد خراسان رضوی دارای ظرفیتهای خوبی است و روند رو به رشد خود را پی می گیرد.

وی با دعوت از نطام بانکی برای حمایت از واحدهای تولیدی،افزود: سهم واحدهای تولیدی از مجموع منابع پرداختی سیستم بانکی باید 40 درصد باشد که این سهم هم اکنون 28 درصد است.

شریعتمداری عنوان کرد: آنچه امروز به عنوان نخستین رکن اقتصاد مقاومتی به آن نیاز داریم مسأله اشتغال، رفع بیکاری و تولید است بنابراین باید در اقتصاد مقاومتی اهداف کمی مناسب را پیگیری و به نتیجه برسانیم.

در ادامه مسعود مهدی زاده، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: کاهش هزینه تولید، ایجاد و هماهنگی انسجام بین تولیدکنندگان، انتقال دانش و تجربیات و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر و نیز صادرات محصولات از اهداف اصلی و مهم در واحدهای صنعتی استان است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بستر مناسب جهت رشد و توسعه واحدهای صنعتی فراهم شده و با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر باید راه توسعه صنعتی و صادراتی به همین روند ادامه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد : شهرک صنعتی تربت حیدریه2 با مساحتی بالغ بر 107هکتار و2 واحد تولیدی و سرمایه گذاری82میلیارد ریال  زمینه اشتغال برای 54 نفر را فراهم کرده است

 

 

 

نظر شما