نجفی،خبرداد:

یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتاراز مساحت استان نیاز به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری دارد

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۱۵:۰۴:۲۳
کد خبر: ۷۳۴۴۱۳
یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتاراز مساحت استان  نیاز به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری دارد
"مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری لرستان" از ۲۱۹ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای عملیات آبخیزداری در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ شیرزاد نجفی در جمع رسانه ها اظهار کرد: در سالجاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۲۱۹ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات آبخیزداری در سطح استان تخصیص داده شده است.

او با اشاره به اینکه این اعتبار بر اساس شاخص های شهرستان ها تقسیم گردیده، خاطرنشان کرد: این عملیات شامل اجرای بندهای سنگی ملاتی،خاکی، گابیونی، عملیات بیو مکانیکی و بیولوژیکی است.

نجفی تصریح کرد: با توجه به استعداد خاص لرستان جهت کشت گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی،اعتبار ویژه‌ای جهت انجام این دو پروژه لحاظ گردیده است.

او با بیان اینکه برای اقتصادی شدن طرح‌های آبخیزداری که در پایین دست بندها احداث گردیده، برنامه ریزی های لازم طراحی شده است ،خاطر نشان کرد کرد: با توجه به آب جمع شده در پشت بندها، کشت گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی به منظور استفاده بهینه از آب ضرورت دارد.

نجفی یادآورشد: از مجموع دو میلیون و ۸۶۰ هزار هکتار مساحت استان لرستان، یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار نیاز به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری دارد که تاکنون در سطح ۶۵۸ هزار هکتار مطالعات تفضیلی اجرایی عملیات آبخیزداری انجام گرفته است.

او با بیان اینکه تاکنون ۴۳۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام گرفته خاطرنشان کرد : مابقی حوزه های مطالعه شده در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گفته این مسئول  مطالعات توجیهی در سطح ۹۷ درصد از مساحت استان به اتمام رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز