استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

کاهش ۳.۶ درصدی نرخ بیکاری استان در بهار ۹۷

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۰:۱۴:۱۸
کد خبر: ۷۳۴۶۵۷
کاهش ۳.۶ درصدی نرخ بیکاری استان در بهار ۹۷
استاندار خراسان رضوی از کاهش ۳.۶ درصدی نرخ بیکاری استان در بهار سال ۹۷ نسبت به همین زمان در سال گذشته خبر داد و گفت: روند مثبت اشتغال در سال گذشته طی بهار ۹۷ هم ادامه یافت و نرخ بیکاری استان از ۱۴.۳ درصد به ۱۰.۷ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه این امر در نتیجه همکاری و مشارکت همه بخش ها از جمله فعالان بخش خصوصی که جای قدردانی دارد ، محقق شد ، افزود : نرخ بیکاری استان نسبت به زمستان گذشته نیز به میزان 1.7 درصد کاهش داشته است .

 وی در ادامه با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در بهار 97 نسبت به زمستان 96 به میزان 1.1 درصد افزایش نشان می‌دهد، اظهار کرد : اما این نرخ  در بهار 97 نسبت به بهار 96 به میزان 1.8 درصد کاهش دارد.

 به گفته وی ، در بهار 96 نرخ مشارکت اقتصادی استان 45.3 درصد بوده است که این نرخ در بهار 97 به 43.5 درصد رسیده است که امید است با به ثمر رسیدن طرح‌های اشتغالزای استان و جهت گیری های برنامه ششم توسعه به هدف گذاری صورت گرفته در این حوزه یعنی نرخ بیکاری 7 درصد در افق 1400 دست یابیم.

وی در این جلسه همچنین در بحث جذب اعتبارات سال 96 از سوی دستگاه ها هم در پی گزارش معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: اگر به هر دلیلی دستگاه و مدیری نتواند بودجه دستگاه را جذب کند ما در استان جای کار و پروژه های بسیاری داریم که اجرا و تکمیل آنها نیازمند اعتبار است .

 رشیدیان تصریح کرد : این پذیرفته نیست مدیر دستگاهی نتواند بودجه نقدی خود را جذب کند و 45 درصد جذب اعتبارات سال 96 در استان تا کنون امری قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد : در بحث تخصیص اعتبارات سال 97 هم به عملکرد دستگاه ها در سال 96 و میزان جذب اعتبارات توجه شده و ملاک عمل ما در تخصیص اعتبارات سال جاری خواهد بود.

به گزارش معاون استاندار خراسان رضوی از مجموع یک هزار و 480 میلیارد تومان اعتبارات سال 96 استان 611 میلیارد تومان آن اختصاص یافته یافته که 71 درصد این رقم تخصیص یافته و تا کنون 45 درصد آن جذب شده است .

 وی با بیان اینکه مدت جذب اعتبارات دستگاه های اجرایی دو ماه دیگرتمدید شده است ، افزود : در بحث اسناد خزانه تا کنون 95 درصد جذب شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد :  باید مدیران دستگاه های اجرایی به صورت خاص نسبت به برنامه ریزی و جذب این اعتبارات اقدام کنند.

 در ادامه این جلسه از 5 نفر از فرمانداران استان و مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی که بازنشسته شدند قدردانی گردید .

همچنین در انتهای جلسه شورای اداری استان انتصابات ماه جاری اعلام شد که از جمله آن معرفی حیدر خوش نیت به عنوان سرپرست فرمانداری مشهد، محمد علی نوید پور در سمت فرماندار کاشمر، محمد علی جعفری سرپرست فرمانداری شهرستان گناباد، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بود.

 محسن اسفندیاری به عنوان مدیر تعاون روستایی استان وحید اشرفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، حجت الاسلام  سید محسن علوی هم در جایگاه  مشاور استاندار در امورروحانیت، عزیز الله نژاد علی سرپرست دانشگاه پیام نور استان ، از دیگر انتصابات استان طی این ماه بود.

همچنین مهدی ناصری هم به عنوان فرماندار شهرستان کلات نادری ، ولی قلیچی سرپرست فرمانداری چناران، مرتضی محبی فر سرپرست فرمانداری جغتای، حسین قریب سرپرست فرمانداری سرخس ، ابراهیم قاسم پور سرپرست فرمانداری بردسکن معرفی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز