مدیرکل ورزش و جوانان همدان خبر داد :

رکورد حضور ورزشکاران در بازی های آسیایی شکسته شد

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۳:۰۸:۳۹
کد خبر: ۷۳۴۷۵۶
رکورد حضور ورزشکاران در بازی های آسیایی شکسته شد
مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: ورزشکاران همدانی برای نخستین بار در تاریخ بازی های آسیایی، موفق به کسب 18 سهمیه شده اند که این موفقیت از لحاظ آماری یک رکورد ارزشمند برای استان محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ رسول منعم گفت : تاکنون حضور 2 ورزشکار و یک مربی استان در کبدی، سه ورزشکار در قایقرانی، چهار ورزشکار و یک مربی در گلبال و دوومیدانی نابینایان، یک ورزشکار در والیبال نشسته ، یک ورزشکار در ووشو، یک ورزشکار در تیراندازی، یک داور در بسکتبال، یک ورزشکار و یک مربی در جودو و یک داور فوتبال در بازی های آسیایی قطعی شده است.

وی اضافه کرد: در رشته های همچون شمشیربازی، دوومیدانی ، کشتی، رزمی و قایقرانی نیز شانس کسب سهمیه وجود دارد و امیدوار به افزایش تعداد نفرات اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا هستیم.

وی با اشاره به رشد 300 درصدی کسب سهمیه بازی های آسیایی نسبت به دوره گذشته گفت: طرح حمایت مستمر از ورزشکاران دارای سهمیه و نیز دارای شانس حضور در بازی های آسیایی از سال گذشته آغاز شده است و تا قبل از اعزام نیز ادامه می یابد.

منعم بیان کرد: در دوره گذشته این رقابت ها که به میزبانی اینچئون کره جنوبی برگزار شد، هشت ورزشکار همدانی حضور داشتند و در چهار سال اخیر با برنامه ریزی مدون و حمایت از مربیان، ورزشکاران و هیات های ورزشی توانستیم نسبت به شکوفایی و پرورش استعدادها اقدام کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با قدردانی از فعالیت اعضای کمیته حمایت از مستعدین ورزش همدان گفت: کمیته حمایت از مستعدین حضور در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو از سال قبل در همدان تشکیل شد و فعالیت این کمیته تداوم دارد.

منعم خاطرنشان کرد: این کمیته در راستای شناسایی و بررسی عملکرد نخبه های ورزش که از شانس های اصلی حضور در بازی های آسیایی جاکارتا و نیز المپیک 2020 هستند، تشکیل شده و از قهرمانان فراملی استان همدان حمایت می کند .

هم اینک بیش از 70 هزار ورزشکار در همدان فعالیت دارند.

سال گذشته همدان در رویدادهای ورزشی فراملی موفق به کسب بیش از یکصد مدال رنگارنگ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز