وجود ۶۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در کرمانشاه

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۳:۴۴:۵۰
کد خبر: ۷۳۴۷۸۹
وجود ۶۰ خانواده متقاضی فرزندخواندگی در کرمانشاه
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه با اشاره به نگهداری از 42 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در شیرخوارگاه معتضدی کرمانشاه، از انتظار 60 خانواده متقاضی فرزندخواندگی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ امید قادری گفت : صلاحیت خانواده های متقاضی فرزندخواندگی در استان توسط کارشناسان در دست بررسی است و در صورت داشتن شرایط کودکان به آنها واگذار خواهد شد.

به گفته مدیرکل بهزیستی کرمانشاه، در واگذاری کودکان، اولویت اول با زوجین نابارور است که پنج سال از زندگی مشترک آنها گذشته و صاحب فرزند نشده اند، اولویت دوم با زنان مجرد بالای 35 سال و اولویت سوم با افرادی است که خود دارای فرزند بوده و به فرزندخواندگی کودکان بی سرپرست نیز تمایل دارند.

قادری در خصوص شرایط فرزندخواندگی، بیان داشت: درخواست های متقاضیان به معاونت امور اجتماعی بهزیستی تحویل داده می شود و پس از بررسی و داشتن شرایط قانونی کمیته فرزندخواندگی تشکیل و در آنجا برای واگذاری کودکان تصمیم گیری های لازم انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه 102 کودک بی سرپرست و بدسرپرست در 6 مرکز نگهداری کودکان بهزیستی استان کرمانشاه هستند، افزود: 118 کودک نیز در خانواده جایگزین در کنار اقوام نزدیک از بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه یادآور شد: از تعداد 6 مرکز نگهداری کودکان بهزیستی استان، یک مرکز به صورت دولتی و پنج مرکز دیگر به صورت غیردولتی مشغول فعالیت هستند.

54 هزار خانوار با بیش از 100 هزار نفر جمعیت هم اکنون زیرپوشش بهزیستی کرمانشاه هستند که حدود هشت درصد از جمعیت حدود 2 میلیون نفری استان را شامل می شود.

 

نظر شما