رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خبرداد:

افزایش ۸۰ درصدی خرید کلزا از کشاورزان استان مرکزی

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۳:۵۳:۱۶
کد خبر: ۷۳۵۲۱۹
افزایش ۸۰ درصدی خرید کلزا از کشاورزان استان مرکزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: خرید تضمینی کلزا از کشاورزان این استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش یافت.

به گزارش برنا از اراک ، مجید آنجفی  در جمع خبرنگاران افزود: سه هزار تن دانه های روغنی کلزا در سال زراعی جدید از کشاورزان این استان با نرخ تضمینی 28 هزار ریال خریداری شده است و پیش بینی می شود خرید این محصول تا سه هزار و 200 تن افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 90 درصد روغن مصرفی کشور از خارج وارد می شود کشت دانه های روغنی از جمله کلزا برای جلوگیری از واردات، برنامه های اولویت دار دولت تدبیر و امید است بر این اساس حمایت از توسعه کشت کلزا در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: هدفگذاری کشت پنج هزار تن دانه های روغنی کلزا برای کاهش واردات این محصول از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی این استان در سال زراعی آتی است.

آنجفی از خرید تضمینی 175 هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان مرکزی در سال زراعی جاری خبرداد و گفت: تاکنون عملیات خرید تضمینی 50 درصد از محصول گندمکاران این استان انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 250 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شود.

وی ادامه داد: خرید 195 هزار تن گندم در سال زراعی جاری برای استان مرکزی تعهد شده بود که با وجود کاهش 30 درصدی بارندگی ها با بهره گیری از شیوه های جدید در عملیات کاشت، داشت، برداشت و انجام فعالیت های ترویجی و آموزشی بیش از تعهد خرید این محصول در استان تحقق یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی استاندارد میانگین سن زدگی گندم در کشور را کمتر از 2 درصد عنوان کرد و افزود: میانگین سن زدگی گندم های خریداری شده از کشاورزان این استان تا کمتر از هشت دهم درصد و برابر با استاندارد های روز جهان است.

آنجفی گفت: انجام اقدام های مقابله ای با آفت سن در مرحله سن مادر از مهمترین عوامل کاهش میانگین سن زدگی محصول گندم در استان مرکزی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: 52 خدمت وزارت جهاد کشاورزی به منظور تسهیل در ارائه خدمات به کشاورزان و بهره برداران از طریق میز خدمت ارائه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: میز خدمت به صورت فیزیکی با حضور بخش هایی که بیشترین مراجعه کننده به سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی را به خود اختصاص داده اند در سازمان مستقر شده است و این خدمت رای جلوگیری از مراجعه شهروندان به این سازمان تا 2 ماه آینده ایجاد می شود.

آنجفی افزود: تسهیل و افزایش سرعت ارائه خدمت به مراجعه کنندگان از مهمترین اهداف ایجاد میز خدمت الکترونیکی در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی است.

 

نظر شما