با تاکید استاندار لرستان ؛

آیا مشکلات عمرانی پروژه های کتابخانه ای لرستان رفع می شوند؟

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۳:۴۹:۱۹
کد خبر: ۷۳۵۲۲۹
آیا مشکلات عمرانی پروژه های کتابخانه ای لرستان رفع می شوند؟
استاندارلرستان روز گذشته در جلسه شورای فنی استانداری لرستان برضرورت رفع مشکلات عمرانی پروژه های کتابخانه ای استان تاکیدکرد.

خبرگزاری برنالرستان -گروه فرهنگی: سید موسی خادمی روز گذشته  درنشست  شورای فنی استانداری لرستان که با هدف بررسی وضعیت پروژه های عمرانی استان  بااشاره به  مشکلات عمرانی ساختمان کتابخانه عمومی حضرت مهدی(عج) خرم آباد و کتابخانه روستایی دینار آباد بروجرد با  تاکید بر رفع مسائل و مشکلات عمرانی پروژه کتابخانه حضرت مهدی(عج)، بر برخورد قانونی با خاطیان مجری پروژه در صورت اثبات تخلف تاکید کرد.

 

همچنین با دستور اکید استاندار مقرر شد تا مشکل مربوط به راه دسترسی کتابخانه عمومی روستای دینارآباد بروجرد در جلسه ای با حضور مالک ساختمان حل شود و در غیر این صورت از طریق قانون ماده 9 تملک دارایی نسبت به پرداخت هزینه مربوطه و رفع مشکل معارض آن اقدام گردد.

 

 علیرضا خرمی مدیر نظام فنی و اجرایی استانداری لرستان ضمن اشاره به مشکلات عمرانی کتابخانه حضرت مهدی(عج) خرم آباد  و مسائلی همچون وجود خاک نباتی و آلی، استفاده از مصالح نامرغوب ، تخریب قسمت هایی ازمحوطه، نشست و ترک خوردگی های افقی و عمودی در دیوارهای ساختمان، فرسودگی مصالح و ساخت غیر اصولی از جمله نواقص فنی مربوط به ساختمان این کتابخانه دانست.

Image result for ‫کتابخانه حضرت مهدی(عج) خرم آباد‬‎

 

 فرشته طهماسبی مدیر کل کتابخانه های عمومی لرستان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت موجود ساختمان کتابخانه عمومی حضرت مهدی(عج) خرم آباد گفت: ساختمان این کتابخانه در سال 1387 در مساحتی بالغ بر 3200 مترمربع و زیربنای 850 متر مربع در سال 1387 تاسیس و به مرحله بهره برداری رسید ولی با گذشت 10 سال، ساختمان این کتابخانه به علت عدم رعایت اصول ساخت و ساز دچار مشکلات عمرانی عدیده ای شد و در سال 96 تعطیل شد.

برپایه این گزارش در این جلسه مقرر شد که بعد از اعلام گزارش نهایی از طرف ناظر بررسی کننده پروژه کتابخانه حضرت مهدی(عج)، گزارش نهایی تکمیل  و به شورای فنی استانداری اعلام شود تا در اسرع وقت نسبت به بهسازی و مقاوم سازی و رفع ایرادات و نواقص این پروژه اقدام شود.

سرنوشت کتابخانه شماره 2 پلدختر

 ظاهرا در این نشست اگر چه به طور مستقیم  اشاره ایی  به کتابخانه شماره 2 پلدختر به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم این شهرستان نشدولیکن این پروژه مهم نیزازجمله پروژه های کتابخانه ایی  مهم استان  است هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

 به گفته رییس کتابخانه های عمومی پلدختر   براساس تعریفی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور از شاخص های احداث کتابخانه های عمومی در شهرها ارائه داده  است این شهرستان 75هزارنفری در جنوب لرستان  باتوجه به  میزان جمعیتش نیازمند 3 باب کتابخانه عمومی است.

علی محمد قهرمانی به برنا گفت:  این پروژه با پیشرفت فیزیکی که تا الان داشته است  در روند تکمیل قرار دارد  آنچنانکه در صورت تخصیص کامل اعتبار مردم این شهرستان تا سال آینده شاهد افتتاح آن خواهند بود.

غلامرضا محمودی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر نیز درخصوص   این پروژه به خبرگزاری برنا گفت : کتابخانه شماره 2 شهرستان پلدختر با مساحت 1500 متر درسال 1387 کلنگ زنی شده است وتاکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او افزود: متاسفانه در سنوات گذشته به دلیل مشکلات مالی دولت اعتباری به این پروژه تخصیص داده نشد ولی در اواخر سال گذشته حدود 198 میلیون تومان اعتبارتخصیص داده شدکه با توجه به این مبلغ پروژه در حال عملیاتی شدن است.

به گفته محمودی  امسال درجلسه  کمیته برنامه ریزی شهرستان  اعتباری  بالغ بر 733میلیون تومان به این پروژه اختصاص یافت ودرچند هفته گذشته نیز با تخصیص حدود 26 درصد از این اعتبار طرح کتابخانه شماره 2 را در روند تکمیل قرار دادیم  والان هم  توسط پیمانکار مربوطه در حال انجام است .

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی پلدختر بیان کرد: درصورت  تخصیص این مبلغ قطعا  تا سال آینده شاهد بهره برداری  از این پروژه خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز