آغاز ساخت بزرگترین میدان عرضه دام غرب کشور در کوهرنگ

۱۳۹۷/۰۵/۰۸ - ۱۴:۲۸:۲۸
کد خبر: ۷۳۵۲۴۶
آغاز ساخت بزرگترین میدان عرضه دام غرب کشور در کوهرنگ
جانمایی وعملیات اجرایی بزرگترین میدان عرضه دام سبک عشایر جنوب غرب کشور در شهرستان عشایری کوهرنگ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوهرنگ با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این میدان گفت: زیرساخت های این میدان در نیمه دوم سال جاری با همکاری بخش خصوصی تکمیل و راه اندازی می شود.

عباس خسروی تعداد دام سبک عشایری مستقر در این شهرستان را یک میلیون راس برآورد کرد و گفت: با فعالیت این میدان، دست واسطه ها و دلالان کوتاه خواهد شد.

وی سهولت درعرضه دام تولیدی، کنترل بیماری دامی، صرفه جویی در رفت و آمد بهره بردار به مرکز استان را از مزیت های راه اندازی این میدان دانست.

خسروی تاکید کرد: افزون بر 30 درصد از گوشت مصرفی این استان توسط عشایر کوچرو تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی میزان تولید گوشت دام سبک توسط عشایر این خطه را 10 هزار تن در سال برآورد کرد و گفت: مازاد تولید گوشت قرمز به استانهای همجوار ارسال می شود.

وی بارش های بهاری وغنی بودن اغلب مراتع مناطق ییلاقی، مهار و کنترل به موقع بیماری دامی را ازعمده دلایل افزایش تولید گوشت قرمزعشایر دانست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوهرنگ از اجرای موفقیت آمیز طرح ترکیب ژنتیکی بیش از 5 هزار راس دام سبک طی سال جاری در مناطق عشایرنشین منطقه خبر داد و گفت: این طرح در کیفیت تولید پروتئین استان تاثیر مستقیم دارد.

وی تصریح کرد: طرح اصلاح نژاد دامی با استفاده از نژادهای پرتولید و با هدف افزایش تولید گوشت با کیفیت و کاهش چربی در این منطقه انجام می شود.

چهارمحال وبختیاری با داشتن 2 میلیون و 700 هزار راس دام سبک و سنگین قطب دامپروری کشور است که حدود یک میلیون راس دام از این تعداد در مناطق ییلاقی کوهرنگ مستقر است.

 

نظر شما