مدیر کل میراث فرهنگی:

برای پرداخت تسهیلات حوزه گردشگری محدودیتی در استان مرکزی وجود ندارد

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۱۱:۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۳۵۵۳۴
برای پرداخت تسهیلات حوزه گردشگری محدودیتی در استان مرکزی وجود ندارد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 53 نشان ملی در حوزه صنایع دستی این استان به ثبت رسیده که بخش قابل توجهی از این موفقیت ها مربوط به شهرستان ساوه است.

به گزارش برنا از اراک ،  سید محمد حسینی در آیین آغاز به کار سفره خانه سنتی تشریفات ساوه واقع در ابتدای جاده قدیم ساوه به همدان با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران و شهروندان ساوجی، اظهار داشت: تاکنون 35 باب سفره خانه سنتی در شهرهای مختلف استان مرکزی به بهره برداری رسیده و هفت متقاضی هم در نوبت دریافت تسهیلات برای احداث سفره خانه در ساوه قرار دارند.
وی افزود: شهرستان ساوه با بهره گیری از مناطق تفریحی و ییلاقی ظرفیت قابل توجهی برای جذب گردشگر دارد و این امر احداث سفره خانه های سنتی را در این شهر توجیه پذیر کرده است.
حسینی گفت: برای پرداخت تسهیلات حوزه گردشگری محدودیتی در استان مرکزی وجود ندارد و افراد متقاضی طرح می توانند با نام نویسی در سامانه نسبت به تکمیل پرونده اقدام تا در شورای اشتغال بررسی و پس از موافقت به بانک های عامل معرفی شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در مورد معرفی آثار تاریخی این استان برای ثبت جهانی در یونسکو، گفت: امسال از میان سه اثر مسجد تاریخی جامع ساوه، بازار تاریخی اراک و سنگ نگاره های تیمره خمین، یک اثر را پس از بررسی و مطالعات لازم برای ثبت جهانی معرفی خواهیم کرد اما مسجد جامع ساوه با توجه به شاخص های ممتاز در زمینه آرایه های معماری و قدمت، شانس بالایی دارد.
وی ادامه داد: روند تکمیل پرونده های مربوط به این سه اثر برای معرفی به یونسکو در حال انجام است.
حسینی گفت: ساوه از نظر ابنیه و آثار تاریخی، نخستین شهرستان استان مرکزی است و همواره مورد توجه گردشگران واقع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی به جایگاه شاخص این استان در حوزه صنایع دستی کشور اشاره کرد و گفت: 17 هزار نفر در حوزه صنایع دستی این استان فعالیت می کنند که از این شمار، هشت هزار نفر دارای مجوز فعالیت و تحت پوشش خدمات این اداره کل هستند.
حسینی گفت: اکنون 2 هزار و 700 فعال حوزه صنایع دستی استان مرکزی زیر پوشش بیمه هستند.
وی افزود: شهرستان ساوه دارای نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی است و 120 نفر نیز در این حوزه فعالیت می کنند.
مدیر مجموعه پذیرایی تشریفات ساوه نیز گفت: این مجموعه با 2 سرسرای پذیرایی و فضای سفره خانه در زمینی به مساحت سه هزار و 500 متر مربع با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره برداری شد.
عیسی پیله ور افزود: در این مرکز همچنین 6 سوئیت اقامتی با ظرفیت پذیرش 120 نفر ساخته شده است و در ساخت آن تلاش شده تا تمدن کهن و اصالت فرهنگی ساوجی ها نمایان باشد.
وی گفت: در این مرکز از مهمانان و گردشگران با پخش موسیقی زنده و غذاهای سنتی و بومی ساوه استقبال می شود.
شهرستان ساوه دارای 400 اثر تاریخی ثبت ملی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز