فرهنگ قرآن در جامعه توسعه یابد

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۷:۰۳:۱۱
کد خبر: ۷۳۵۸۲۶
فرهنگ قرآن در جامعه توسعه یابد
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بر ضرورت ر گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان البرز و رئیس محترم شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان گفت: بحث منشور توسعه فرهنگی قرآنی و مصوبات آن ‌یکی از بحث‌های مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در هیچ‌کدام از آن‌ها فعالیت قرآنی نیامده و بیشتر موضوع توسعه فرهنگ قرآن است؛ چون گاهی فعالیت‌های قرآنی، منجر به فرهنگ قرآنی نمی‌شود.
وی در ادامه افزود: فرهنگ قرآنی هنگامی اثرگذار خواهد بود که بروز خارجی داشته باشد و بروز خارجی آن در رفتار و منش افراد خودش را نشان خواهد یعنی فرهنگ قرآنی هنگامی رواج پیدا خواهد کرد که ثمره و خروجی آن رفتار قرآنی باشد.
امام‌جمعه محترم کرج با اشاره به اینکه پل ارتباطی بین معارف و حقیقت قرآن، قرائت قرآن است، گفت: اگر قرائت قرآن نباشد ارتباط بین معارف قرآن و حقیقت قران قطع می‌شود و برای گسترش فرهنگ قرآنی باید اول انسان معرفت قرآنی داشته باشد و به آن اعتقاد پیدا کند.
آیت‌الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع گسترش فرهنگ قرآنی باید کاری صورت بگیرد که مردم با معارف قرآنی انس بگیرند و قرآن در زندگی روزمره مردم نقش داشته باشد وزندگی آن‌ها بر اساس آیات قرآن تنظیم شود.
وی در پایان ضمن اشاره به آیه قرآن که «هیچ‌تر و خشکی نیست مگر اینکه در قرآن آمده باشد» گفت: بنده در ۴۰ خطبه اول تمامی آیات قرآن در رابطه با موضوعات انقلاب اسلامی مثل مبانی انقلاب، توطئه‌ها، دشمنان، ریزش‌ها و رویش‌های آن را بیان کردم.

 

 

نظر شما