استانداردر جلسه ستاد خدمات سفر سیاست دولت در عدم توسعه زائرسراهای دولتی را تشریح کرد:

توسعه زائرسراهای دولتی ممنوع / چراغ قرمزبرای توسعه مراکز اقامتی دولتی در مشهد

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۷۳۵۹۳۲
توسعه زائرسراهای دولتی ممنوع / چراغ قرمزبرای توسعه مراکز اقامتی دولتی در مشهد
استاندار خراسان رضوی سیاست دولت را عدم توسعه زائرسراهای دولتی و استفاده از ظرفیت های مراکز اقامتی بخش خصوصی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، «علیرضا رشیدیان» در جلسه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به صحبت های مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی در این باره تاکید کرد: سیاست دولت عدم توسعه زائر سراهای دولتی است و اگر سازمانی برای ارائه خدمات به دنبال مراکز اقامتی است از ظرفیت مراکز اقامتی بخش خصوصی استفاده کند.

او ادامه داد:  اولویت این است که هتل ها ومراکز اقامتی بخش خصوصی مورد استفاده ادارات و نهاد ها قرار گیرند.

وی با ذکر مثالی در زمینه مقرون به صرف بودن استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: ادارات و نهاد ها می توانند با بخش خصوصی قرارداد ببندند وبهترین خدمات اقامتی را با هزینه کمتر به کارکنان خود ارائه کنند.

رشیدیان یادآورشد: بحث تنش ارز، اگر چه برای ما بسیارنامناسب بود اما برای هتل داران وضعیت مناسبی ایجاد کرده است و اقبال ، استفاده و اقامت در مشهد مقدس را افزایش داده است.

وی با اشاره به ضرورت ایمن سازی و استانداری سازی مراکز اقامتی و زائرسراهای دولتی تاکید کرد: استانداردهای ایمنی و بهداشتی را مراکز اقامتی و زائر سراهایدولتی اعلام شود تا رعایت کنند البته استاندارد سازی به معنای تائید وجود و توسعه این مراکز نیست.

او تصریح کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد، پذیرش مسافربه غیر از کارکنان خودش را انجام دهد.

 ضرورت رسیدگی به تخلفات گرانفروشی و کم فروشی در اطراف حرم مطهر

استاندار خراسان رضوی هم چنین در بخش دیگری برضرورت رسیدگی به تخلفات گرانفروشی و کم فروشی در اطراف حرم مطهر تاکید کرد و گفت: در بازدیدی که از اصناف اظراف حرم مطهر داشتم در روزی که سیب زمینی را بازارروز شهرداری 1320 تومان می داد در اطراف حرم مطهر کیلوئی 2800تومان فروخته می شد.

اضافه دریافت ظلم به زائر امام رضاست

رشیدیان با باین این که اضافه دریافت ظلم به زائر امام رضاست، ادامه داد: براساس توافق انجام شده نماینده تعزیرات حکومتی در دو نقطه از اظراف حرم مظهر مستقر شود  و راهنمایی و رانندگی نیز برای توقف خودروهای در حال ماموریت با آن ها همکاری کند.

وی به ضرورت افزایش بازرسی ها و نقش آن درکاهش تخلفات اشاره کرد و یادآور شد: در ماه رمضان 441 پرونده رسیدگی به تخلفات تشکیل و حدود یک میلیارد تومان پول اضافه دریافتی به زائران برگشت داده شد.

وی تاکید کرد: تمرکزاین ستاد براطراف حرم مطهر باشد چون در بسیاری از نقاط شهر اصناف رعایت می کنند اما در اطراف حرم مطهرافزایش قیمت هایی صورت می گیرد، برخی افراد هم توجیه هایی می آورند که کرایه بالایی می دهند و اگر این روند ادامه پیدا کند از شهرداری خواهیم خواست که در اطراف حرم مطهر بازار عرضه مستقیم مستقر کند.

رشیدیان گفت: ما از یک طرف فرهنگ خدمت به زائران را رایگان انجام می دهیم ولی از طرفی یک زائر با خاطره خرید سیب زمینی با قیمت بالاتررا با خود می برد.

جشن های عید غدیر تا قربان باشکوه برگزار شود

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز