رئیس سازمان امور اجتماعی کشور :

انقلاب اسلامی نمونه موفقی از آشتی دین و سیاست است

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۵:۲۵:۱۲
کد خبر: ۷۳۶۰۶۰
انقلاب اسلامی نمونه موفقی از آشتی دین و سیاست است
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: انقلاب اسلامی در خود رویکرد جدیدی از الگوی حکومتداری دینی را ارائه داده و نمونه موفقی از آشتی دین و سیاست است.

به گزارش برنا از اراک ، «تقی رستم وندی»  در نشست مشترک هیات های نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان های کشور در اراک افزود: مردم صاحبان انقلاب اسلامی هستند و هوشمندانه آنان در چهار دهه عمر نظام اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفت کشور به دنبال داشته و توطئه دشمنان را ناکام گذاشته است.

وی ادامه داد: بازخوانی عمیق علل پیروزی و اهداف انقلاب اسلامی توسط مسئولان در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان ضروری است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در خود رویکرد جدیدی از الگوی حکومتداری دینی را ارائه داده و نمونه موفقی از آشتی دین و سیاست است.

رستم وند با یادآوری برخی توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی که هزاران شهید و یک هزار میلیارد دلار ضرر و زیان به زیر ساخت های کشور وارد کرد نمونه ای از بدخواهی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی یادآور شد: 17 هزار شهید ترور گوشه دیگری از هزینه هایی است که دشمنان ایران اسلامی ایجاد کردند اما مردم همیشه بیدار کشور همواره حافظ نظام اسلامی و آرمان های انقلاب بوده اند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل قرار گرفتن در شاهراه حمل مواد مخدر و همسایگی با بزرگترین تولید کننده تریاک تا کنون 40 هزار عملیات نظامی، انتظامی و امنیتی در چهار دهه عمر انقلاب انجام داده و در این راستا سه هزار و 800 شهید و حدود 12 هزار جانباز برای مقابله با اشرار مواد مخدر تقدیم شده است.

رستم وند افزود: شدیدترین تحریم ها در زمینه بیمه ای، دارویی و حمل و نقل از سوی بدخواهان نظام اسلامی در 40 سال اخیر علیه ملت ایران اعمال شده اما همواره با اتکا به مردم و توان داخلی از این تنگناها گذر شده است.

وی، جنگ رسانه ای را از دیگر توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی دانست و گفت: 260 شبکه ماهواره فارسی زبان علیه فرهنگ، آرمان های نظام اسلامی فعالیت می کنند و این جنگ آشکار و بی سابقه فرهنگی است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: هر توطئه دشمن بصیرت و قدرت مضاعفی را به جامعه ایرانی ایجاد کرده و امروز مردم به عمق بدخواهی استکبار آگاه هستند و قدرتمند تر از قبل با توطئه ها مقابله می کنند.

رستم وند افزود: هدف دشمنان کوبیدن بر طبل یاس و ناامیدی در کشور است و همه باید در سایه وحدت و استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی در برابر این دسیسه ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: مسئولان با بهره گیری از ظرفیت مردم، نخبگان و دانشگاهیان باید مصداق تکیه بر ظرفیت خودی بیش از پیش بارور کنند تا دشمن در دسیسه ها همچون گذشته شکست سختی بخورد.

وی خاطر نشان کرد: ایران اسلامی 6 هزار کیلومتر مرز خاکی با 15 کشور و 2 هزار و 700 کیلومتر مرز آبی دارد که باید از ان ها بهره گیری حداکثری در رشد و پیشرفت اقتصادی شود.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور ادامه داد: ایران رتبه چهارم تنوع محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده و در زمره 10 کشور نخست در زمینه منابع معدنی، رتبه چهارم ذخایر نفتی و مقام دومبرخورداری ازمیادین گازی است.

رستم وند در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد: رویکرد دولت در زمینه مشارکت های اجتماعی متاثر از فرهنگ، تاریخ، امور سیاسی و اجتماعی است و مسئولان برای ایجاد تحول در نظام اداری باید استفاده از سمن ها را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: وجود انگیزه در سمن ها، اراده قوی و پشتکار، تقویت قدرت شبکه سازی و ضعف برخی قوانین و مقررات در تشکل های مردم نهاداز مهمترین ویژگی های سازمان های مردم است که می تواند نقش محوری در تحول و شکوفایی نظام اداری داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز