معاون استاندار مرکزی:

اولویت پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی است

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۵:۲۵:۰۶
کد خبر: ۷۳۶۰۷۵
اولویت پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی است
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه گفت: 30 طرح اشتغالزا در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی برای متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی این شهرستان به تصویب رسید.

به گزارش برنا از اراک ، محمد بهاروند  در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان ساوه‌ افزود:‌ 27 طرح مربوط به حوزه صنعت و معدن و سه طرح نیز در بخش کشاورزی است و برای اجرای این طرح ها در مجموع 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه روستایی اختصاص یافت.

وی ضمن قدردانی از ارگان هایی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و نیز بانک های عامل که عملکرد قابل قبولی در جذب تسهیلات بند د تبصره 16 قانون بودجه سال 96 داشتند، خواستار تعامل و همکاری بیشتر برای جذب به موقع تسهیلات اشتغالزایی ابلاغی بند ب قانون بودجه سال 97 شد.

فرماندار ساوه افزود: سهم تسهیلات مشاغل خانگی ابلاغی به استان در سال 97 رقمی معادل 145 میلیارد ریال با عاملیت بانکهای ملی، صادرات و تجارت است.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان ساوه اظهار داشت: اولویت پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی است و از دستگاه های اجرایی و بانک های عامل نیز انتظار می رود که نهایت همکاری را در زمینه جذب تسهیلات به عمل آورند.

بهاروند گفت: به تازگی تفاهمنامه ای میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان برنامه و بودجه در خصوص ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری منعقد شده که بر این اساس، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)،‌ بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران تسهیلات اشتعالزایی با نرخ بهره 6 درصد پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: مجموع اعتبار پیش بینی شده برای این سه نهاد حمایتی در استان مرکزی افزون بر 900 میلیارد ریال است که پیش بینی می شود برای سه هزار و 639 نفر از افراد تحت پوشش شغل ایجاد شود.

فرماندار ساوه گفت: از محل اعتبارات بند د تبصره 16 قانون بودجه سال 96 برای 393 تن از افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان ساوه شغل ایجاد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز