پیش بینی تولید ۶۰۰ تن سیر در چالدران

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۶:۰۴:۵۵
کد خبر: ۷۳۶۰۷۶
پیش بینی تولید ۶۰۰ تن سیر در چالدران
مدیر جهاد کشاورزی چالدران با اشاره به تغییر الگوی کشت در این شهرستان با توجه به کمبود آب و خشکسالی گفت: امسال کشاورزان در این شهرستان برای دومین سال پیاپی اقدام به کشت سیر در سطح ۶۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان کردند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، حسن جلالی افزود: از این میزان اراضی زیر کشت پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰ تن محصول سیر برداشت شود.

وی اضافه کرد: راندمان کشت سیر در سال جاری نسبت به سال گذشته بهبود یافته و به طور متوسط از هر هکتار ۱۰ تن سیر برداشت می شود.

جلالی بیان کرد: برای تسهیل امور کشاورزان در این زمینه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی چالدران با اشاره به اینکه سیر تولیدی در این شهرستان ارگانیک است، ادامه داد: به همین علت بازار فروش خوبی در انتظار سیر تولیدی در این منطقه است.

جلالی گفت: این شهرستان بیش از ۳۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۲۸ هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم بوده و قیمت مناسب محصول در بازار، وجود زمین های حاصل خیز و داشتن شرایط خوب آب و هوایی در منطقه کشاورزان را به کاشت سیر ترغیب کرده است.

وی افزود: انتقال تجربه های ارزنده و کارشناسان جهادکشاورزی و برگزاری کلاس های ترویجی و راهنمایی برای کشاورزان این شهرستان در تغییر ذائقه کشت سیر به جای دیگر محصولات کشاورزی موثر بوده است.

شهرستان چالدران ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود ۲۰۰ روستا در ۲ بخش مرکزی و دشتک دارد.

سیر از سبزی هایی است که تاریخی بسیار کهن دارد و انسان خواص درمانی این گیاه را پنج قرن قبل از میلاد مسیح شناخته بود. ‌در طول تاریخ، سیر در سرتاسر دنیا برای درمان ناراحتی ‌های مختلف شامل فشار خون بالا، عفونت‌ها و مارگزیدگی‌ها استفاده شده و اهمیت و خواص زیاد سیر در احادیث اسلامی نیز مورد توجه بوده است.

در حال حاضر از سیر برای کاهش میزان کلسترول و کاهش خطر بروز بیماری ‌های قلبی - عروقی و نیز برای بهره مندی از خواص ‌ضد میکروبی آن استفاده می ‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز