جلسه بررسی موانع و مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان استان آذربایجان غربی برگزار شد

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۴:۰۵:۲۸
کد خبر: ۷۳۶۰۹۰
جلسه بررسی موانع و مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان استان آذربایجان غربی برگزار شد
جلسه بررسی موانع و مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جلسه بررسی موانع و مشکلات فراروی تجار و صادرکنندگان استان صبح امروز با حضور دانایی فر مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر ستاد توسعه روابط تجاری ایران و عراق، رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی در محل استانداری برگزار شد.

معاون اقتصادی استاندار در این جلسه با اشاره به سفر مشاور معاون اول رییس جمهور به استان گفت: هدف از این سفر، بررسی موانع و مشکلات تجار و صادرکنندگان استان و ارتقای مناسبات تجاری و اقتصادی با کشورهای عراق و سوریه است.

حسینی با بیان اینکه تبدیل استان به هاب تجاری کالا جزو اولویت های استان است، افزود: آذربایجان غربی با توجه به پایانه های متعدد و سایر ظرفیت هایی که دارد می تواند نقش ویژه ای را در توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری کشورمان با کشورهای عراق، ترکیه و سوریه ایفا و بعنوان هاب تجاری کالا در منطقه عمل کند.

وی ادامه داد: رسمی شدن مرز کیله سردشت نیز در حال پیگیری است که تحقق این موضوع می تواند مسیر توسعه صادرات و واردات را بیش از پیش هموار کند.

معاون استاندار در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات محصولات استان به اقلیم کردستان عراق در دو سال گذشته افزود: با توجه به حجم مبادلات اقتصادی ایران و عراق و نیازهای بازار عراق بویژه در اقلیم کردستان، باید از ظرفیت پایانه های استان بیش از پیش در توسعه صادرات استفاده کنیم.

حسینی همچنین به موضوع برگزاری نمایشگاه های مشترک اشاره کرد و گفت: بدنبال برگزاری نمایشگاه در شهر اربیل عراق جهت معرفی توانمندی ها و محصولات تولیدی استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دولت با جدیت بدنبال رفع مشکلات بخش خصوصی است و ما نیز در استان از هر اقدامی که بتواند بخشی از این مشکلات را حل کند حمایت می کنیم.

در این جلسه جمعی از فعالین بخش خصوصی و تعدادی از مدیران استانی نیز مسائل، مشکلات و چالش های پیش روی تجار و صادرکنندگان استان را در حضور مشاور معاون اول رییس جمهور مطرح کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز