نماینده مردم خمین در مجلس خبر داد؛

منابع اعتباری شبکه ریلی اراک - اصفهان چهار برابر شد

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۱۰:۳۲:۱۶
کد خبر: ۷۳۶۳۲۳
منابع اعتباری شبکه ریلی اراک - اصفهان چهار برابر شد
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار تخصیص شده برای عملیات اجرایی شبکه ریلی اراک - اصفهان حدود چهار برابر شد.

به گزارش برنا از اراک، محمد ابراهیم رضایی در جمع اصحاب رسانه در خمین افزود: این طرح ریلی پارسال 65 میلیارد ریال اعتبار داشت که در اسناد بودجه امسال به 250 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی اظهارداشت: جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای تقویت بنیه مالی طرح و تسریع در اجرای عملیات عمرانی آن در دست انجام است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت بیان کرد: مطالعات پایه خط راه آهن اراک - اصفهان در سال 94 کلید خورده و مرحله نخست اجرای آن به طول 165 کیلومتر در اواخر سال گذشته شروع شد. 
رضایی خاطرنشان کرد: 26 کیلومتر از مسیر تعهد شده مرحله اول این طرح ریلی تاکنون اجرا شده و مراحل دوم و سوم آن نیز توسط شرکت زیر ساخت به مناقصه گذاشته می شود.
وی بیان کرد: سه هزار میلیارد ریال اعتباربرای تکمیل طرح راه آهن خمین پیش بینی شده که در زمان بندی های مشخص متناسب با پیشرفت کار تخصیص می یابد. 
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موقعیت جغرافیایی مسیر عملیاتی این طرح در کانون ارتباطی راه‌آهن کشور به تمام مناطق کشور است و به دلیل اهمیت زیرساختی می تواند در توسعه ریلی کشور و استان مرکزی نقش محوری داشته باشد.
رضایی گفت: این خط ریلی استان های شمالی، مرکزی، جنوبی را به هم متصل می کند و جایگاه خاصی در فصل حمل و نقل ریلی دارد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه گذار خارجی در پیشبرد این طرح زیربنایی لحاظ شده و با توجه به علاقه مندی شرکت های چینی برای سرمایه گذاری خط ریلی در ایران در دست پیگیری است.
رضایی گفت: این مسیر ریلی زمینه اتصال شهرک صنعتی خمین به خطوط راه آهن سراسری کشور را مهیا می کند که به همت دولت تدبیر و امید درحال تحقق است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز