مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور:

ارقام مالیاتی صرف توسعه و آبادانی کشور می شود

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۷:۵۷
کد خبر: ۷۳۶۶۶۰
ارقام مالیاتی صرف توسعه و آبادانی کشور می شود
مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: نفع ارقام مالیاتی که از مردم دریافت می شود به صورت غیرمستقیم به خودشان می رسد و صرف توسعه و آبادانی کشور می شود.

به گزارش برنا از اراک، محمد برزگر در دومین روز نشست مشترک هیات های نظارت بر سازمان های مردم نهاد کشور در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک در جمع خبرنگاران، افزود: بخش عمده ای از وجوه مالیاتی در قالب مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها و وزارت بهداشت قرار می گیرد و صرف برنامه تحول سلامت می شود.
وی بیان کرد: تمام مناطق کشور بر اساس فعالیت های اقتصادی دارای ظرفیت هستند و این ظرفیت ها در قانون بودجه دیده می شود.
مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: قانون مالیات های مستقیم در سال 94 در مجلس شورای اسلامی اصلاح و از ابتدای سال 95 اجرایی شده است.
برزگر اظهار داشت: برخی تکالیف و وظایف در این قانون برای افزایش شفافیت در فعالیت های اقتصادی از جمله ارائه و تسلیم اظهار نامه در موقع مقرر، تسلیم اسناد و مدارک برای حسابرسی و رفتن به سمت استفاده از حسابرسی مبتنی بر ریسک است.
وی گفت: اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و امید می رود هر چه سریعتر وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شود تا اگر اشکالاتی دارد رفع شود.
مدیرکل دفتر فنی و حسابرسی سازمان امور مالیاتی کشور اضافه کرد: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در راستای تعامل با مودیان و در قالب ماده 191 (بخشودگی جرایم) و ماده 167 (تقسیط مالیات)، اختیارات ویژه ای را به مدیران کل استانی امور مالیاتی واگذار کرده که این مهم نقش موثری در کاهش مراجعه ها به تهران داشته است.
برزگر یادآور شد: بیش از 96 درصد از سهم مالیاتی پیش بینی شده سال گذشته کشور محقق شد.

 

نظر شما