پرداخت شدن ۲۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان جنوبی

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۹:۳۶:۴۳
کد خبر: ۷۳۷۰۵۶
پرداخت شدن  ۲۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان جنوبی
مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تاکنون 215 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های تولیدی به یکهزار و 82 نفر از عشایر استان پرداخت شده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ غلامرضا قوسی گفت : عمده پرداخت این تسهیلات برای پروار بندی دام سبک پرداخت شده که با اجرای آن 70 هزار راس دام پرواری توسط عشایر پرورش می یابد.

وی با بیان اینکه از این طریق 176 فرصت شغلی برای عشایر ایجاد شده است اظهار داشت: با پرواربندی این میزان دام امسال 850 تن گوشت قرمز به ارزش حدود 340 میلیارد ریال تولید خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی به طرح زنجیره گوشت قرمز در استان اشاره کرد و گفت: این طرح برای تولید گوشت با کیفیت و کوتاه کردن دست دلالان برای پرواربندی دام سبک و سنگین عشایر در حال انجام است.

وی تاکید کرد: عشایر خراسان جنوبی برای تامین دام مورد نیاز استان در روز عید قربان امسال نیز اعلام آمادگی کرده اند.

قوسی با تاکید بر ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت عشایر استان یادآور شد: در این زمینه پارسال 72 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای اجرای طرح های تولیدی از محل مدیریت بحران به استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این میزان بیش از 43 میلیارد ریال برای خرید و تامین نهادهای دامی در اختیار 10 شرکت تعاونی قرار گرفت و 33 میلیارد ریال نیز به عشایر خسارت دیده پرداخت شد.

در حال حاضر خراسان جنوبی با دارا بودن 15 هزار و 676 خانوار عشایری چهارمین استان عشایرخیز کشور است.

خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و کشاورزی و دامداری بخش اصلی اقتصاد این استان را به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز