معاون استاندار یزد:

اقتصاد مقاومتی اساس فعالیت‎های جهاددانشگاهی است

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۶:۰۲
کد خبر: ۷۳۷۰۶۵
اقتصاد مقاومتی اساس فعالیت‎های جهاددانشگاهی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد فعالیت‏‏‌های جهاددانشگاهی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و تاکید کرد: جهاددانشگاهی متفاوت از دیگر بنگاه‏‌های اقتصادی، با چشم ‎‎ پوشی از منافع سازمانی خود، در راستای رشد و توسعه پایدار اقتصادی کشور گام برمی‏‏‌دارد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ «محمدعلی طالبی» در آستانه 16 مردادماه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، این مجموعه را نهادی برآمده از بطن انقلاب اسلامی خواند و  گفت: فضای فعالیت‌‌های دانشجویی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی با پرچم جهاددانشگاهی پررنگ شد و دانشجویان در زمینه ‎ های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دراین عرصه نقش ‎‎ آفرینی کردند.

وی به فعالیت‌‌های دانشجویی جهاددانشگاهی در بعد علمی و پژوهشی نیز اشاره کرد و گفت: حرکت‌‌های علمی این نهاد در قالب فعالیت‌‌های دانشجویی دنبال می ‎‎ شود و حتی از همان ابتدا در توسعه بنیان علمی انقلاب نوپای کشورمان موثر واقع شد.

وی اهمیت فعالیت‌‌های پژوهشی جهاددانشگاهی در بررسی مشکلات استانی را یادآور شد و تصریح کرد: خوشبختانه این نهاد به یکی از قابل اعتمادترین بخش‌‌های علمی کشور تبدیل شده و با ایجاد بستری علمی و پژوهشی منجر به نقش آفرینی دانشجویان در فعالیت‌‌های بزرگ علمی و کاربردی شده است.

طالبی با اشاره به دستاوردهای بزرگ پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از بزرگ ‎ ترین مراکز علمی وابسته به جهاددانشگاهی در حوزه ‎‎ های مختلفی مانند سلول‌‌‌های بنیادی، بیان کرد: گستردگی ابعاد علمی جهاددانشگاهی در قالب ایجاد موسسات مختلف علمی و پژوهشی، خدمات بسیار زیادی را در زمینه‌‌های مختلف علمی و متناسب با شرایط اقتصادی کشور عرضه کرده است.

وی تاکید کرد: هرگاه سخن از اقتصاد مقاومتی به میان می‌‌آید، جهاددانشگاهی در شرایط کنونی کشور و متفاوت‌ از دیگر بنگاه‌‌های اقتصادی ورود می ‎‎ کند و با چشم پوشی از منافع سازمانی خود و با محوریت قرار دادن ابعاد علمی و سیاسی کشور، در راستای رشد و توسعه پایدار اقتصادی گام برمی‌‌‌دارد.

این مسئول با تاکید بر این که جهاددانشگاهی باید همچون اوایل انقلاب زمینه‌‌ساز مشارکت دانشجویان در تمامی فعالیت ‎‎ های علمی، پژوهشی و سیاسی باشد، گفت: هر چند جهاددانشگاهی هنوز درگیر منفعت ‎‎ طلبی ‎ نشده و به عنوان یک سازمان مستقل در مسیر توسعه کشور و انقلاب گام برمی‌‌دارد، اما فاصله گرفتن این نهاد از هدف اصلی تشکیل آن، خطری است که همیشه در کمین این سازمان است و آن را تهدید می‌‌کند.

وی با اشاره به لازمه تلاش بیشتر جهاددانشگاهی برای حفظ جایگاه خود به عنوان یک نهاد انقلابی و دانشجویی، خاطرنشان کرد: عملکرد جهاددانشگاهی باید به گونه‌ای باشد که دانشجویان در هر دانشگاه و در هر مقطع علمی با تکیه بر وجود این نهاد، احساس امنیت و آرامشی همچون خانه‌ی خود داشته باشند.

طالبی در پایان اضافه کرد: جهاددانشگاهی با افزایش تنوع موضوعات علمی و افزایش مشارکت دانشجویان در حوزه‌‌‌های مختلف و پیگیری فعالیت‌‌های آن‌ها منجر به افزایش ایده‌‌پردازی و مشارکت این قشر در سرنوشت جامعه شده و در شرایط کنونی تداوم این مسیر در جامعه ضروری است.

 

نظر شما