رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ وارشاد:

رویکرد ما به فناوری نوین باید تصحیح شود/جوانان بیش از چند ساعت در فضای مجازی هستند

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۹:۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۳۷۳۷۹
رویکرد ما به فناوری نوین باید تصحیح شود/جوانان بیش از چند ساعت در فضای مجازی هستند
سیدمرتضی موسویان گفت: از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش امنیت اجتماعی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛موسویان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان به تاکید بر ضرورت توجه به فضای مجازی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب ،اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بند سومی که برای اعضای شورای مجازی دادند فرمودند ایران باید به قدرت سایبری در تراز جهان برسد.

او با بیان اینکه فضای مجازی در آینده‌ای نزدیک به‌ عنوان یک تمدن جدید مطرح می‌شود به ایجاد فضای تمدن جهانی توسط فضای مجازی اشاره کرد  وافزود:فضای مجازی فضای  تمدنی جدید را ایجاد می‌کند.

موسویان خاطر نشان کرد: رویکرد ما به فناوری نوین باید تصحیح بشود گاهاً ما با فناوری فضای مجازی رویکرد مناسبی نداریم به‌طوری‌که برخی افراد فضای مجازی را گردابی می‌دانند که همه چیز را درمی‌نورود و برخی به فضای مجازی نگاه مکانیکی دارند.

اوتحولات فناوری‌های زیستی، تحولات فناوری نانو و تحولات هندسه قدرت را از تحولات فضای مجازی خواند و  گفت: انفجار فضای مجازی نزدیک است وفضای مجازی مرحله تمدنی جدید محسوب می شود که همه دنیا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 موسویان بیان کرد: اولین کلان‌روند فضای مجازی شبکه و دومین کلان‌روند فضای مجازی پردازش است، کمااینکه امروز گوشی‌های همراه دارای پردازشی قویتر از پردازش کامپیوترهای قدیمی هستند.

اوهوش مصنوعی و شبیه‌سازی محیط را از دیگر کلان‌روند‌های فضای مجازی دانست و گفت:  تمام گردشگاه‌ها و موزه‌ها در حال شبیه‌سازی در فضای مجازی است و  کلان‌روند مهم شبیه‌سازی حواس انسان است.

موسویان بابیان اینکه هر کدام از ما در فضای مجازی دارای یک آدرس مجازی هستیم، آدرس هر فرد در فضای مجازی را شرط ارتباط با دیگران عنوان کرد وافزود:  در سه سال آینده نسل پنجم موبایل را خواهیم داشت واینترنت بالونی اجازه می‌دهد تمام افراد در تمام دنیا به اینترنت دسترسی داشته باشد.

مسئول فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جمع‌سپاری فضای مجازی امکان‌پذیر است و جمع‌سپاری که برای سرچ کردن موارد استفاده قرار می‌گیرد هزینه‌ها را پایین می‌آورد.

او یادآورشد:  رصد مشکلات و اعتراضات مردم برای اشراف بر روی موضوعات مختلف در فضای مجازی به‌عنوان ابزار تعاملی در اختیار ماست لذا در بحث مدیریت از مردم استفاده شود.

موسویان گفت:  وب ما را به دو نیم تقسیم کرده استکه : نیمی از ما در فضای مجازی و نیمی در فضای حقیقی است به‌طوری‌که ما امروز جوانان بیش از چند ساعت در فضای مجازی هستند.

او اضافه کرد:  ما در بحث پهباد جز ده کشور جهان باشیم این در حالی‌است که فضای مجازی این امکان را به کشورهای در حال توسعه می‌دهد که بازیگر این فضا باشند.

 

 

نظر شما