معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل :

قطب های گردشگری استان اردبیل گسترده می شود

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۱۱:۵۵:۳۱
کد خبر: ۷۳۷۳۹۶
قطب های گردشگری استان اردبیل گسترده می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل تاکید کرد: قطب های گردشگری استان اردبیل از قزل اوزن در جنوب تا ارس در شمال استان گسترده می شود.

به گزارش برنا، بهروز ندایی افزود: سیاست های بخش گردشگری استان بر اساس تنوع جاذبه ها ، جذب بیشتر مسافران و افزایش میانگین مدت اقامت بوده و در این راستا از همه ظرفیت های استان از جنوبی ترین نقطه در رود قزل اوزن تا شمالی ترین نقطه در حاشیه رود ارس بهره گرفته می شود.
وی اظهار داشت: وجود مناطق حفاظت شده حیات وحش ، ژئوپارک، آثار باستانی و قلعه های تاریخی و طبیعت بکر و زیبای دشت مغان ، دریاچه های گیلارلو و غفاری ، آداب و سنن و زندگی عشایری و ساحل رود ارس از جمله جاذبه های گردشگری هستند که برای آنها برنامه ریزی شده و موجب رونق گردشگری در شمال استان خواهد شد.
معاون استاندار اردبیل درباره منطقه باستانی شهر یئری مشگین شهر نیز گفت: حفظ ، مرمت و بهسازی مجموعه ارزشمند و تاریخی شهر یئری در دستور کار استانداری و مجموعه گردشگری استان قرار گرفته است.
ندایی اضافه کرد: بخشی از ساماندهی این مجموعه با اعتبارات استانی قابل اجرا بوده که عملیات آن آغاز شده و با قول مساعد معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی برای طراحی و ساخت حفاظ محوطه اصلی این منطقه باستانی نیز به زودی اقدام خواهد شد.
استان اردبیل با داشتن دهها اثر باستانی و جاذبه طبیعی از مناطق مهم گردشگری ایران می باشد. کشاورزی و گردشگری از جمله مهم ترین محورهای توسعه این استان بشمار می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز