استاندار خراسان رضوی :

تداوم تولید و اشتغال در شرایط تحریم بدون وقفه

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۴:۴۴:۲۲
کد خبر: ۷۳۷۴۲۳
تداوم تولید و اشتغال در شرایط تحریم بدون وقفه
استاندار خراسان رضوی گفت : در جریان این تحریم های اقتصادی و جنگ روانی که دشمن با هدف فشار بر روی مردم ما دنبال می کند باید ، فعالیت های اقتصادی، اشتغال و تولید بدون خدشه و لحظه توقف تداوم یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در چهارمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان  ضمن تقدیر از عملکرد بانک های استان گفت : امروز بانک ها 80 درصد سرمایه کشور را تامین می کند و نقش آفرینی آن ها در راستای توسعه اشتغال و رونق تولید قابل توجه است..

وی عنوان کرد : در سطح استان هم مشارکت نهادهای مالی و اعتباری را هر سال بیش از قبل داشته ایم .

وی با تاکید بر تسریع در پرداخت و جذب 100 درصدی تسهیلات تکلیفی افزود: 305 میلیارد تومان سهمیه تسهیلات اشتغال روستایی استان است که ظرف یک ماه مهلت باقیمانده باید جذب شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی با اشاره به آغاز تحریم های آمریکا پس از خروج از برجام، اظهار داشت: جنگ روانی آن فراتر از واقعیت موجود است چرا که آن ها حتی در شرایط جنگ هشت ساله و قرار گرفتن ایران اسلامی ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل؛ نتوانستند تحریم جامع وکاملی اعمال کنند.

رشیدیان عنوان کرد: تحریم های آنان بسیار شکننده است و تمرکز آن ها بر روی شرکت های بزرگی است که به نوعی با آنان ارتباط دارند و منافع شان با آمریکا اقتضا می کند که از همکاری با ما امتناع کنند؛ اما نقطه ضعف این تحریم ها، شرکت های کوچک است که هم خود آمریکایی ها و هم کشورهایی که همسو با این کشور نیستند می توانند با ما کار کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت : خرید و فروش طلا و دلار و فلزات خام و آلومینیوم، افتتاح حساب های ریالی و مبادله ارقام قابل توجه، خودروسازی، خرید و فروش و تحریم قطعات هواپیما، فرش و مواد خوراکی تولیدی ما و فعالیت بندرگاهی و کشتیرانی، فروش مواد پتروشیمی ایران و هر گونه مبادله مالی با بانک مرکزی و مراکز مالی و غیره  بخشی از تحریم ها و در واقع آرزوهای آمریکایی هاست تا محقق کنند.

وی با تاکید بر اینکه علی رغم جنگ روانی بسیار گسترده دشمن، ما شرایط سخت تر از این ها را نیز پشت سر گذاشته ایم ؛ افزود :  به طور حتم با تقویت مدارا، درک متقابل و همکاری بیشتر، از این وضعیت سربلند بیرون خواهیم آمد.

رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی خاطر نشان کرد : امروز گروهک متوهم منافقان که زمانی می خواستند سه روزه تهران را بگیرند، با ترامپ همراه شده اند و این توهمات خود به او نیز منتقل کرده و به دنبال ایجاد اغتشاش و نا امنی در کشور هستند.

رشیدیان با تصریح به این موضوع که ممکن است مردم از عملکرد برخی از مدیران ناراضی و عصبانی باشد؛ تصریح کرد: اما آنان این نظام و کشور مردمسالاری دینی را متعلق به خود می دانند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی کشوری بسیار قدرتمند است؛ گفت: علی رغم همه فشارها و تبلیغات در این سه ماهه در استان 17 درصد صادرات افزایش یافت.

وی افزود : در تامین کالاهای اساسی از محل تولیدات داخلی و نیز واردات امروز ذخیره خوبی داریم و در حوزه تامین ارزاق مایحتاج عمومی مردم حداقل برای یکسال آینده هیچ مشکلی وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با همراهی دولت و بخش خصوصی در بهار امسال بیش از 3 درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم اما باید خیلی بیشتر در حوزه اشتغال کار شود .

وی گفت: سال گذشته بالغ بر دو میلیارد دلار صادرات و 700 میلیون دلار واردات داشتیم که می توان با هماهنگی بین صادر و وارد کنندگان در بازار ثانویه اقدامات موثرتری انجام داد.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در بحث محدودیت های ارزی باید صرافی ها و ظرفیت هایشان تقویت شود که در صورت محدودیت بانک ها زمینه فعالیت بیشتری دارند.

رشیدیان تاکید کرد: شرایط جدید فرصتی بسیار مناسب برای صادرات و توسعه گردشگری خارجی است که هم اکنون اقبال به ورود به کشور و استان افزوده شده است .

وی تصریح کرد: از سویی با جذب سرمایه گذاری خارجی که زمینه مناسبی برای آن فراهم شده می توان اقدام موثری انجام داد.

 استاندار خراسان رضوی با بیان این که ما این تحریم ها را با همدلی، همراهی و انعطاف پشت سر می گذاریم گفت: از راهکارهای مناسب و پیشنهادات انقلابی و کارشناسی برای فعالیت در این عرصه استقبال می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز