نیروگاه‌های تجدید پذیر در استان مرکزی افزایش می‌یابد

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۴:۵۵:۳۶
کد خبر: ۷۳۷۴۳۶
نیروگاه‌های تجدید پذیر در استان مرکزی افزایش می‌یابد
مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: نیروگاه‌های تجدید پذیر در استان مرکزی افزایش می‌یابد.

به گزارش برنا از اراک، محمد اله داد ظهر امروز در جمع خبرنگاران  از فعالیت 5 مگاواتی نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک در استان مرکزی خبر داد و اظهار داشت: تا کنون بیش از 140 پروژه در سامانه مولدهای مقیاس کوچک ثبت نام کرده‌اند که از این مقدار تا پایان سال گذشته 80 قرارداد خرید برق تضمینی جهت اجرای پروژه‌های خورشیدی مختص مشترکان بر روی انشعاب منعقد شده است.

وی افزود: درسال 96 تعداد 5 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 130 کیلووات احداث و از این میزان 207 مگاوات ساعت انرژی به شبکه تزریق شده است و مبلغی بالغ بر دو میلیارد و 100 میلیون ریال به حساب صاحبان نیروگاه واریز شده است.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی خاطرنشان کرد: 24 درخواست با ظرفیت تجمیعی بیش از 82 مگاوات در سامانه "ساتبا" ثبت شده و گزارش و مطالعات اتصال به شبکه آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

اله داد بیان کرد: از این تعداد برای 13 پروژه به ظرفیت 37 مگاوات تاییدیه اتصال به شبکه صادر و سه پروژه در مرحله قرارداد خرید تضمینی برق قرار گرفتند.

 وی ادامه داد: دو نیروگاه برق آبی از ابتدای احداث با ظرفیت 3.4 مگاوات، تاکنون 23800مگاوات ساعت انرژی به شبکه تزریق کرده است.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی خاطرنشان کرد:  تعداد 30 پروژه نیروگاه گازی در سامانه IRANCHP ثبت نام  شده و برای این پروژه‌ها موافقت‌نامه صادر و با بررسی‌های انجام شده، برای 15 پروژه تاییدیه اتصال به شبکه صادرشده است.

اله داد عنوان کرد: برای 10 پروژه دارای تاییدیه از شرکت گاز، پروانه احداث نیز صادر شده که از این تعداد، 4 پروژه جهت عقد قرارداد خرید تضمینی برق به شرکت برق منطقه‌ای باختر معرفی شدند.

 وی تصریح کرد: همچنین احداث یک نیروگاه گازی هفت مگاواتی در غرق آباد که تمامی مراحل آن انجام گرفته بعد از دریافت تایید فنی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز