شهردار ساوه:

تکمیل پروژه کنارگذر شرقی ساوه نیازمند ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار است

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۹:۰۸:۴۰
کد خبر: ۷۳۷۴۴۶
تکمیل پروژه کنارگذر شرقی ساوه نیازمند ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار است
شهردار ساوه گفت: تکمیل پروژه کنارگذر شرقی ساوه که حدود یازده کیلومتر از آن باقی مانده و نقش محوری در حل مشکل تردد وسایل نقلیه سنگین در این شهر دارد، نیازمند ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش برنا از اراک، سید مهدی حسینی اظهار کرد: شهر ساوه طی سنوات گذشته به سبب مجاورت با شهر صنعتی کاوه، از محل مالیات بر ارزش افزوده سهم مطلوبی داشت و یک شهرستان برخوردار بود، به طوری که یک سوم از مجموع درآمد مالیات بر ارزش افزوده استان به ساوه تعلق می گرفت.

وی افزود: پس از اجرای قانون برنامه ششم توسعه در سال ۹۶، تغییراتی صورت گرفت که تعیین سهم درآمد مالیات بر ارزش افزوده برمبنای جمعیت هر شهرستان انجام و علاوه بر آن کاهش ۵۰درصدی مجموع درآمد ارزش افزوده استان، موجب شد درآمد ساوه از ارزش افزوده به طور چشمگیر کاهش یابد.

شهردار ساوه بیان کرد: با همه این مسائل، شهرداری ساوه سال ۹۶ را با شرایط رضایت بخشی سپری کرد و تلاش بر این بود که حتی الامکان مشکلات را رفع کنیم، به طوری که در مدت پنج ماهه پایانی سال گذشته، شهرداری ساوه ۸۰۰میلیارد ریال وصولی داشته که نسبت به هفت ماه قبل از آن که ۳۹۰میلیارد ریال بوده، افزایش دوبرابری نشان می دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: مجموع بودجه محقق شده شهرداری ساوه در سال گذشته یک هزار و ۲۳۰میلیارد ریال بوده که نسبت به بودجه تعیین شده قبلی که دو هزار و ۹۰میلیارد ریال بوده، حدود ۹۰۰میلیارد ریال کاهش داشت، اما با اقدامات جبران کننده تلاش شد تا این فاصله برداشته شود و امسال نیز برنامه ریزی برمبنای برخورداری پایین از درآمد مالیات بر ارزش افزوده است.

وی تصریح کرد: بودجه سال جاری شهرداری ساوه یک هزار و ۳۸۰میلیارد ریال است که ۴۰۰میلیارد ریال آن از محل درآمد ارزش افزوده و ۹۰۰میلیارد ریال نیز از سایر درآمدها مهیا می گردد و تلاش داریم کل اعتبار مورد نظر تامین شود.

 

 

 

نظر شما