استاندار خراسان رضوی:

تلاش دشمنان ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی برای اداره امور جامعه است

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۵:۰۴:۴۶
کد خبر: ۷۳۷۴۴۸
تلاش دشمنان ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی برای اداره امور جامعه است
استاندار خراسان رضوی گفت : تلاش دشمنان دشمنان نظام ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی برای ادامه امور جامعه و کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در جریان دیدار با آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر استقرار اتاق جنگ آمریکا در وزارت خزانه داری این کشور و تمرکز بر جنگ اقتصادی افزود : مردم کشور ما با همراهی و همدلی ، درک متقابل و مدارا از تمامی توطئه ها سربلند بیرون آمده از این رو دشمنان مبنای ایمانی مردم که زیربنای تداوم نظام است را نشانه گرفته اند و با اهانت به قرآن و مساجد و حوزه های علمیه و روحانیت سعی در ایجاد فاصله بین دین و مردم دارند.

 وی با تاکید بر اینکه حب اهل بیت (ع) و گرایش مردم به معارف دینی روز به روز رو به گسترش است گفت ، در چند ماه نخست امسال نزدیک به دو درصد ورود زائران به مشهد مقدس افزایش یافته و تلاش می شود تا برای جذب زائران خارجی نیز بیش از پیش برنامه ریزی شود.

 وی حضور مراجع و علما را فرصتی مغتنم برای طلاب علوم دینی و عموم زائران و مجاوران دانست و گفت : این حضور برای مجریان و مسئولان به عنوان خادمان مردم آثار وبرکات زیادی دارد.

رشیدیان تاکید کرد : مدیریت عالی استان برای ارتقا کمی و کیفی خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خود به اجرایی کردن رهنمودهای مراجع بزرگوار و علمای دینی ملزم می داند و از خداوند متعال استمداد می طلبیم تا با شناخت مسئولیت و تکلیف و عمل به موقع، خدمتگزار خوبی در استان باشیم .

 وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه های مختلف اقتصادی افزود : در بحث نظارت بر بازار که یکی از مطالبات به جای مردم و دغدغه های برخی از علما و مراجع است ، از ابتدای سال تا کنون 135 هزار مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل 9 هزار پرونده شده است و بیش از یک میلیارد تومان اضافه دریافتی در محل به مردم برگردانده شده است.

 وی اظهار کرد : در حوزه کشاورزی نیز اقدامات موثری صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به اجرای دو هزار کیلومتر خط لوله برای انتقال آب به مزارع و احداث 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار و اختصاص 70 میلیارد تومان اعتبار طی دو سال گذشته برای احیا و لایروبی قنوات همچنین توسعه کشت های جایگزین و نصب کنتورهای هوشمند اشاره کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت : این اقدامات منجر به کاهش 360 میلیون متر مکعبی برداشت آب از سفره های زیرزمینی شد در عین آنکه به اشتغال و تولید در این بخش صدمه ای وارد نشد.

 رشیدیان با بیان اینکه این اقدامات موجب افزایش شش دهم درصدی سالانه جمعیت خراسانت رضوی شده است در حالی که این رقم در کشور به صورت سالانه با کاهش هفت دهم درصدی جمعیت  روستایی مواجه بوده است.

وی در پایان تاکید کمرد : تعامل ارتباط با علما باید بیش از پیش افزایش یابد زیرا این قشر معمولا محل رجوع مردم و گوش شنوا برای مشکلات آنان هستند.

 وی افزود بر این اساس ابلاغ شده مدیران در ادارات ننشسته و ارتباطات خود را با مردم تقویت نموده و با حضور در سطح جامعه و حوزه های مختلف و شنیدن نظرات مردم و بررسی های کارشناسانه در صحنه تصمیم گیری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز