نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر قائمشهر و تجلیل از اصحاب رسانه

۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۱۴:۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۳۷۴۸۰
نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر قائمشهر و تجلیل از اصحاب رسانه
نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر قائمشهر و تجلیل از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ نشست خبری رئیس و اعضای شورای اسلامی قائمشهر با حضور معین‌پور، شهردار و اصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست افشین حسین‌زاده، رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر، در پاسخ به خبرنگاران مبنی بر بحث‌های مطرح شده در خصوص اکثریت و اقلیت شورا گفت: وقتی ۷، ۹ یا ۱۱ نفر به یک شورا راه می‌یابند به این دلیل است که همه سلیقه‌ها موجود و تضارب آرا باشد و این مبتلا به تمامی شوراهاست ولی این موضوع در کارهای عمرانی و شهری وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر با تاکید بر اینکه هر آنچه که می‌شود در خصوص آینده شورا گفت، در بودجه آمده و باید انتظارات را در این خصوص دید، تصریح کرد: کمیسیون تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر برای اولین بار در این شورا به بحث رپرتاژها و لیست روزنامه‌ها و مسائل آنها ورود کرد.

وی با اشاره به برگزاری ۲ جلسه علنی و غیرعلنی در شورا و نبود هیچ محرمانه‌ای با مردم اظهار کرد: بیشترین لوایحی که باید در خصوص آن تصمیم‌گیری شود در روز یکشنبه بررسی می‌شود و جلسات روز سه‌شنبه مواردی که باید در روز یکشنبه تصمیم گیری شود بررسی می‌شود.

این عضو شورا با اشاره به اظهار نظر یک خبرنگار مبنی بر آگاهی از همه مسائل شورای شهر و شهرداری از نبود هیچ پشت پرده‌ای در این مجموعه خبر داد و تصریح کرد: ۲ نگاه در بین همکاران من وجود دارد اول اینکه پیگیر تحقق قول‌هایشان به مردم می‌باشند و دوم اینکه از لحاظ مالی در شرایط مناسبی هستند که نیاز به پیمانکار ندارند.

حسین زاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش از پخش بیش از ۲۰هزار تن آسفالت از تاریخ اول دی ماه تا پایان تیر خبر داد و افزود: از تاریخ ۲۶ آذر تا پایان تیرT ۱۸ هزار و ۳۵۲ متر مربع پیاده‌روسازی و ۱۵۹۶ متر کانال انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر فعالیت‌های انجام شده در این شورا را زیربنایی عنوان کرد و با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها محدود در رنگ‌آمیزی خیابان و دیوار و تبلیغات آنچنانی نبوده گفت: برای مناطق کمتر توسعه یافته قائمشهر مثل پشت راه‌آهن برنامه‌هایی تدوین کردیم و در بودجه این مسائل را لحاظ نمودیم.

وی افزود: باید دسترسی به مناطق کمتر برخوردار افزایش یابد تا خدمات به آنجا رفته و به تبع آن مردم برای ساخت و ساز و اسکان به این مناطق بروند.

ایمان پویامهر، دیگر عضو شورا، در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: انتظار مردم از شورای جدید که جوان‌تر شده، کار و انگیزه بیشتر می‌باشد و امیدواریم در پایان ۴ سال شرمنده مردم نشویم.

این عضو شورا با اشاره به اینکه از سال ۳۵ تا ۹۲ شهرداری قائمشهر ۵۰۰ نیرو داشته و در عرض ۴ سال به ۱۳۰۰ نفر رسیده بیان داشت: در عرض ۴ سال، ۳ شهردار آمدند و رفتند.

پویامهر با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۶ توسط شورای قبلی بسته شده و بودجه ۹۷ توسط این شورا تدوین شده اظهار کرد: در بودجه سال ۹۷ ما ۵۰ کار اولویت‌دار مانند استقرار کارخانه زباله سوز، تفکیک زباله و یا بحث‌های کنترل ترافیک و ساخت زیرگذرها را در دستور کار داشته و قراردادهای آن را بستیم.

وی با اعلام اینکه نساجی ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی برای شهرداری ایجاد کرده و در سال ۹۶ از ۲۸ میلیارد تومان قرضه‌ای که به شهر تزریق شده ریالی در جهت برنامه‌های شورا نبوده تصریح کرد: در این شرایط ما بدهی‌های سنگینی همانند تامین اجتماعی به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان را پرداخت کردیم و از شهردار هم می‌خواهیم که استراتژی مالی‌اش را در ادامه راه تغییر دهد.

پویامهر با اشاره به انتظار دستگاه‌های اجرایی برای انجام کارهایشان توسط شهرداری اظهار کرد: دولت قرار بود برای برخی پروژه‌های شهری تامین مالی کند ولی ریالی کمک نکرده است.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده در خصوص ساماندهی پشت راه‌آهن با حضور مدیرکل راه‌آهن شمال و نماینده مجلس و دیگران ابراز داشت: در اجرای این پروژه یک‌سری مسائل دیگر مطرح شد.

سیدهادی فضلی، از اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی قائمشهر؛ با اشاره به بودجه سال ۹۷ شهرداری بیان داشت: پیشنهاد شهرداری قائمشهر مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان بوده ولی بودجه‌ای که شورای اسلامی شهر برای شهرداری تدوین کرده ۱۶۶ میلیارد تومان بوده که با احتساب سازمان‌ها به ۱۹۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به راهکارهای پیش‌بینی شده تحقق بودجه افزود:۷۰ درصد این بودجه عمرانی و ۳۰ درصد نیز جاری می‌باشد.

فضلی با تاکید بر اینکه در خصوص عوارض سال ۹۷ همه تلاش ها شده تا هم مردم و هم وضع مالی شهرداری در نظر گرفته شود تصریح کرد: تمام سعی ما در تحقق عدالت در تقسیم بودجه بوده است.

غلامرضا میرزایی، دیگر عضو شورا، با تاکید بر اینکه باید ببینیم در اولین روزی که شورا را تحویل گرفتیم در چه وضعیتی بودیم تصریح کرد: شهرداری قائمشهر ۱۰۰ و اندی میلیارد بدهی دارد که با توجه به محقق شدن حدود ۹۰ میلیارد تومان بودجه سال گذشته و خرید کارخانه نساجی توسط شهرداری، در روزهای اول ما درگیر بحران‌های کارگری نساجی بودیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قائمشهر باید بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ نیرو داشته باشد از وجود حدود ۱۳۰۰ نیرو در شهرداری خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد مراجعات ما در شورا مرتبط با اشتغال است و حتما ما هم برای این موضوع برنامه‌هایی داریم و این طور نیست که در طول ۴ سال هیچ شغلی ایجاد نشود.

میرزایی با اشاره به ۵ تا ۶ ماه پیگیری انجام شده توسط خود برای ساماندهی رودخانه سیاهرود ابراز داشت: باید شرایط طوری شود که همانند شهرهای ساحلی در دو طرف رودخانه امکانات بیاید تا مردم از آن استفاده کنند.

وی با انتقاد از برخی جلسات که همه چیز را گل و بلبل جلوه می‌دادند بیان داشت: می‌توان رودخانه تلار که در مجاور کنارگذر جاده اصلی قرار دارد و ۲۰ میلیون مسافر از آن عبور می‌کنند را به عنوان یک مرکز گردشگری ملی معرفی کنیم.

در ادامه این نشست محمدنصیر متانی، رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر قائمشهر، با اشاره به زمان‌بر بودن کار فرهنگی بیان داشت: همه کمک کنیم تا شهرداری نتیجه بهتری از اثرات فرهنگی بگیرد.

وی با اعلام اینکه وقت این جلسه برای تشریح فعالیت‌ها و خدمات کمیسیون فرهنگی اندک است گفت: با توجه به اینکه نساجی در لیگ برتر کشور است باید تلاش کنیم از زمین فوتبال به عنوان یک نهاد فرهنگی بهره ببریم.

وی افزود: هرچه در مجموعه شهرداری و شورای شهر تلاش کنیم بدون همراهی شما به نتیجه نخواهیم رسید.

مجید عباسی، رئیس کمیسیون حقوقی و تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر، در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر دریافت ۱۲۰ میلیون تومان تنها از جانب یک فرد بابت رپرتاژ از شهرداری قائمشهر بیان کرد: مطالبه شما مطالبه به حقی است، یکی از موضوعاتی که ما در اولین روزهای کاری دوره پنجم شورای شهر آن را در دست رسیدگی قرار دادیم مبالغی که به رسانه‌ها پرداخت شده می‌باشد. باید خدمت دوستان عرض کنم موضوعاتی بسیار درشت‌تر از این اعداد وجود دارد.

وی تنها دلیل عدم انتشار لیست تخلفات را به نتیجه نرسیدن ابعاد حقوقی آن برشمرد و بیان داشت: ما سوگند یاد کردیم تا برای مردم کار کنیم، برای آرامش شهروندان تلاش نماییم. ما برای کم کردن التهاب جامعه شهری قائمشهر به میدان آمدیم.

محمدعلی شیرسوار، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر، با اشاره به اینکه بزرگترین ضعف شورا نبود سخنگو می‌باشد، گفت: سخنگو در شورا هست ولی به عنوان محور اصلی عمل نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه دغدغه‌هایی دارد که برخی قابل اثبات و برخی غیر قابل اثبات هستند، بیان داشت: تا زمانی که تصمیمات شورا بدون استقلال و با فشار بیرونی گرفته می‌شود نباید از آن توقع داشت، تا زمانی که پرسنل شهرداری را معیوب و معلول می‌دانیم نباید توقعی داشته باشیم.

شیرسوار نبود گفتمان را فقر اصلی ۵ دوره شورا دانست و با تاکید بر اینکه با وجود گفتمان روشمندی عملکردی نیز حاصل می‌شود تصریح کرد: تا زمانی که فقر گفتمان داریم از ما توقع نداشته باشید.

 

وی مهمترین معضل شورا را نبود خبرنگاران سابقه‌دار در انتقال حرف‌های مردم به شورا دانسته و تاکید کرد: خبرها از سوی ما و شهرداری به سوی مردم منتقل می‌شود.

80

93

91

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز