معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدارس ابتدایی کشور ۱۱۹ هزار معلم کم دارند

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۱۲:۰۹:۰۵
کد خبر: ۷۳۷۷۴۹
مدارس ابتدایی کشور ۱۱۹ هزار معلم کم دارند
معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: درحالی که 60 درصد جمعیت دانش آموری کشور در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند، اما این مقطع با کمبود 119 هزار معلم مواجه است.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ رضوان حکیم زاده در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میانگین معلم نسبت به جمعیت دانش آموزی در این مقطع خطاست،  گفت : 189 هزار و 304 دانش آموز مقطع ابتدایی در قالب کلاس های یک تا 25 نفره تحصیل می کنند که درصد زیادی از این کلاس ها نیز بین یک تا 5 دانش آموز و یا در قالب تک کلاس برگزار می شود.

وی گفت: بیش از 4 میلیون و 883 هزار دانش آموز نیز در کلاس های بالای 26 نفر تحصیل می کنند که کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی بر اساس سه سطح شهرهای پر جمعیت، کم جمعیت و مناطق روستایی طبقه بندی می شود.

حکیم زاده تصریح کرد: امسال 43 هزار دانش آموز در سطح کشور به دوره ابتدایی اضافه می شوند که با توجه به رشد جمعیت دانش آموزی افزایش تعداد معلمان و همچنین ارتقای سطح کیفی سواد معلمان در حال تدریس در این مقطع ضروری است.

وی با تاکید بر تعلیم و تربیت پویا و توانمند به خصوص در نظام آموزش ابتدایی افزود: محور تربیت و آموزش در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه دوره پیش دبستانی به خصوص دوره پیش دبستانی دولتی در مناطق کمتر برخوردار از سیاست ها و برنامه های این معاونت است.

وی به افزایش آموزش های مهارتهای زندگی، مهارت کنترل و هیجانات و حل مساله از مقطع پیش دبستانی اشاره

کرد و گفت: نادیده گرفتن این آموزش ها در دوره های تحصیلی به خصوص مقطع ابتدایی باعث افزایش آسیب های اجتماعی و تعارضات در سنین جوانی و نوجوانی می شود.

حکیم زاده در ادامه به ممنوعیت برگزاری آزمون و دادن نمره در مدارس ابتدایی و همچنین استفاده از کتابهای کمک درسی اشاره و تصریح کرد: در دوره ابتدایی باید به کودک اجازه داده شود کودکی را به رسمیت بشمارد.

 

 

 

نظر شما