رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور:

استان مرکزی به عنوان پشتیبان وزارت کشور در ارایه خدمات دولت الکترونیک انتخاب شد

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۱۶:۰۱:۵۰
کد خبر: ۷۳۸۰۶۴
استان مرکزی به عنوان پشتیبان وزارت کشور در ارایه خدمات دولت الکترونیک انتخاب شد
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گفت: استان مرکزی به عنوان پشتیبان وزارت کشور در ارایه خدمات دولت الکترونیک انتخاب شد.

به گزارش برنا از اراک، امیر شجاعان در کارگروه توسعه مدیریت استان مرکزی در اراک افزود: مجموعه امکانات زیرساخت داده های استان مرکزی می تواند، پشتیبان سایت وزارت کشور در ارایه خدمات دولت الکترونیک باشد.
وی اظهار داشت: براساس دستور وزیر کشور باید تا پایان سال جاری، بیشتر خدمات به شکل الکترونیک ارایه شود به همین منظور نیاز به زیرساخت هایی بود تا مرکز داده های کشور تقویت شود.
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گفت: در این راستا بر اساس اعلام وزارت اطلاعات، استان مرکزی شرایط لازم برای این مهم را دارد.
شجاعان افزود: سامانه یکپارچه اتوماسیون اداری یکی دیگری از خدمات دولت الکترونیک است که استان مرکزی یکی از سه استان انتخاب شده برای اجرا این سامانه شناخته شده است.
وی اضافه کرد: طرح های فناوری اطلاعات در سطح ملی مورد توجه وزارت کشور است و از جمله این طرح ها می توان به ارتباط با مردم از طریق سامانه الکترونیکی اشاره کرد.
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گفت: وزارت کشور ماموریت های مختلفی را برعهده دارد که بدون فناوری اطلاعات ماموریت های این وزارتخانه بی نتیجه است.
شجاعان افزود: فعالیت وزارت کشور در حوزه سیاسی حساس و گسترده است بنابراین این وزارتخانه می تواند با استفاده از توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات، مشارکت اجتماعی را افزایش دهد.
وی اظهارداشت: توسعه فضای سایبری در دولت الکترونیک مورد نظر وزیر کشور است تا ماموریت ها به درستی اجرا شود.
شجاعان گفت: حکمرانی خوب در دنیای امروز در کنار حاکمیت الکترونیک مطرح است و بیشتر مشکلات با استفاده از قابلیت فناوری و دولت الکترونیک قابل حل است.
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور افزود: کاهش فساد و هزینه ها، شفافیت، تسریع امور و رضایتمندی مردم از نقاط قوت بهره گیری از خدمات دولت الکترونیک است.
وی تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات به سمت تثبیت دولت هوشمند حرکت کرد.
شجاعان افزود: در مجموعه وزارت کشور 123 خدمت در سطح استاندارها احصا شده است که باید این خدمات از طریق الکترونیکی به مردم ارایه شود.
شجاعان اظهار داشت: 80 درصد تجارت در حوزه فناوری اطلاعات در تهران انجام می شود و تنها 20 درصد در استان و شهرستان ها قرار دارد باید این شیوه با حمایت و تشویق ها تغییر کند.
استاندار مرکزی نیز در سخنانی گفت: راه اندازی سامانه ارتباط مستقیم تصویری در استان مرکزی بین مرکز استان با تمام فرمانداران شهرستان های استان برای خدمت گذاری بیشتر به شهروندان از خدمات دولت تدبیر و امید است.
سیدعلی آقازاده افزود: این خدمات به منظور ارائه کمک موثر و مفید به شهروندان استان و تسهیل در امور انجام می شود.
وی اظهار داشت: ارایه خدمات با استفاده از فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک موجب صرفه جویی در وقت، هزینه ها و رضایت مندی مردم خواهد شد.
در این آیین سامانه ارتباط مستیقم تصویری با شهرستان های استان مرکزی راه اندازی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز