٦٢ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری است

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۶:۵۲:۰۲
کد خبر: ۷۳۸۰۶۷
٦٢ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: از ١٦٠ هزار هکتار اراضی استان مرکزی تاکنون ٦٢ هزار هکتار به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

به گزارش برنا از اراک، مجید آنجفی در جلسه ستاد آبیاری با حضور عباس زارع، مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بیان کرد: از ١٦٠ هزار هکتار سطوح کشاورزی استان مرکزی با قابلیت اجرای سیستم نوین آبیاری تاکنون ٦٢ هزار هکتار معادل یک سوم سطح اراضی استان به این سیستم مجهز شده است و در سال جاری برای توسعه سیستم در 5 هزار هکتار از اراضی استان هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این سیستم در ١٠٠ هزار هکتار اراضی و سطوح باقیمانده اقدامات قدری دشوار خواهد شد، علت دشواری کار را اجرای سیستم در اراضی خرد، مشاء و دارای مشکلات مالکیتی عنوان کرد .

آنجفی افزود: به منظور رفع چالش ها و موانع پیش رو توافقات درون استانی انجام شده است و با توجه به کارایی و اهداف مدنظر وزارت جهاد کشاورزی توسعه سیستم های میکرو، قطره ای و زیرسطحی در حال انجام است .

وی با اشاره به مدل اجرایی سیستم نوین آبیاری در استان مرکزی که حاصل نشست های تخصصی است، خروجی سیستم را با کمترین میزان انحراف از اهداف وزارتخانه همراه دانست که رضایتمندی بهره بردار را منجر شده‌است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سازمان خود را درگیر مباحث حقوقی نکرده است و روند نظارتی خود را به منظور تسریع در روند اجرای کار و اثربخشی اعتبارات دنبال می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز