استاندار مرکزی:

پیشرفت فناورانه ایران در دنیا کم نظیر است

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۱۳:۰۵:۵۸
کد خبر: ۷۳۸۱۹۷
پیشرفت فناورانه ایران در دنیا کم نظیر است
استاندار مرکزی گفت: پیشرفت های علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران در حیات 40 ساله انقلاب کم نظیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «سید علی آقازاده» روز سه شنبه درآیین بهره برداری از خط تولید فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه در شهرک صنعتی شماره یک اراک،  گفت: نخبگان و دانشمندان ایران اسلامی با وجود محدودیت هایی که وجود دارد، هر روز جلوه های جدید افتخار آفرینی و درخشش را در مرزهای دانشی و فناوری نمایان می کنند که این سرمایه بزرگ کشور است.

وی بیان کرد: نمونه ای از این افتخارات، راه اندازی خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی در شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک است که با یک کار تیمی و مشارکت 30 نفر از نخبگان و دانشمندان استان مرکزی ایجاد شده و می تواند کشور را در مسیر رشد و پیشرفت بیشتر قرار دهد.

استاندار مرکزی ادامه داد: فعالیت این شرکت ها پاسخ جمهوری اسلامی ایران به یاوه سرایی های دشمنان نظام است.

آقازاده اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان دارد و جوانان باید با تلاش ویژه در این شرکت ها بیش از پیش ورود کنند.

خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه شهرک صنعتی شماره یک اراک با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره برداری رسید که ظرفیت تولید سالانه آن 50 دستگاه فریزدرایر دارویی و غذایی است.

20 میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از این خط تولیدی هزینه شده و باآغاز به کار آن 20 فرصت شغلی جدید فراهم شده است.

این شرکت با ساخت هر دستگاه فریزدرایر 75 درصد صرفه جویی ارزی انجام می دهد و 200 تا 500 هزار دلار ارزآوری برای کشور دارد.

فعالیت شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک از سال 88 در شهرک صنعتی شماره یک اراک کلید خورده و با ایجاد خط تولید 50 شغل مستقیم در آن جریان دارد.

بازدید از 2 واحد تولیدی دانش بنیان و ظرفیت های پارک علم و فناوری در اراک و حضور در نشست شورای اداری استان مرکزی از برنامه های پیش بینی شده برای سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان مرکزی است.

پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382 نیز اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به 76 شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز