دادستان اردبیل:

غفلت از خانواده زندانیان گسترش آسیب‌های اجتماعی را دامن می‌زند

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۱۳:۰۹:۵۸
کد خبر: ۷۳۸۲۰۰
غفلت از خانواده زندانیان گسترش آسیب‌های اجتماعی را دامن می‌زند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز اردبیل گفت: با توجه به اینکه انواع آسیب‌های اجتماعی در کمین خانواده زندانیان قرار دارد، نیازمند انجام تلاش بیشتر برای حمایت از این گروه و فراهم آوردن زمینه اشتغال، توانمندسازی و خودکفایی آنان هستیم.

به گزارش برنا،ناصر عتباتی در جمع مدیران انجمن‌ حمایت از زندانیان استان اردبیل اظهار کرد: زندانیان از حقوق شهروندی به مانند امنیت، بهداشت، خوراک و پوشاک بهره‌مند هستند اما این در شرایطی است که برخی از خانواده‌های زندانیان از وضعیت معیشتی، سلامت و بهداشت مناسب برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه برای خانواده مددجویان زندانیان نیازمند انجام تلاش بیشتری هستیم تا زمینه اشتغال، توانمندسازی و خودکفایی آنان فراهم شود، افزود: افزایش نیروی انسانی مازاد بر نیاز در انجمن‌های حمایت از زندانیان تحمیل هزینه‌های بیشتر به این قبیل از انجمن‌ها بوده و باید به طرز مناسبی از ظرفیت‌های موجود بدون تحمیل هزینه‌های اضافی استفاده شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اغلب مرتکبین جرم را سرپرست خانواده معرفی کرد و گفت: با وجود اینکه فرد مرتکب جرم تخلف شخصی انجام می‌دهد، اما در عمل خانواده زندانیان نیز در پی زندانی شدن مجرم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
عتباتی گفت: فعالیت گسترده و پویایی بیشتری را از انجمن‌های حمایت از زندانیان انتظار داریم تا در ارائه خدمات مناسب به خانواده زندانیان و رفع قسمتی از مشکلات آنان انتظارات مورد نیاز برآورده شود.
مدیرکل امور زندان‌های استان اردبیل نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه تکریم خانواده زندانیان باید در اولویت قرار گیرد تا در بهره‌گیری از مشارکت خیران و مسؤولان به شکل بهتری عمل شود، افزود: به منظور دستیابی به خودکفایی و فراهم آوردن شرایط پایدار اقتصادی بر ضرورت ارائه طرح‌های مناسب از سوی انجمن حمایت از زندانیان نیازمندیم.
مراد فتحی بیان کرد: با هدف افزایش کمک‌های مردمی می‌بایست آخرین مشکلات و وضعیت اقتصادی و آسیب‌های در معرض انتقال خانواده زندانیان برای مردم و مسؤولان به شکل ملموس و مناسبی اطلاع‌رسانی شود تا حمایت‌های بیشتری را در این مسیر شاهد باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز