معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در اراک:

صادرات شرکت های دانش بنیان ایران به ۵۰۰ میلیون دلار می رسد

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۲۰:۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۳۸۳۱۰
صادرات شرکت های دانش بنیان ایران به ۵۰۰ میلیون دلار می رسد
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: شرکت های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بیش از 500 میلیون دلار صادرات دارند و افزایش ارزش افزوده تا مرز یک میلیارد دلار با جدیت دنبال می شود.

به گزارش برنا از اراک، سورنا ستاری در جریان سفر به اراک و بهره برداری خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین پارسه اراک در جمع خبرنگاران افزود: برنامه مفصلی در حوزه صادرات شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران در حال پیاده سازی است که اجرای کامل آن می تواند به توسعه مناسبات اقتصادی و صادراتی کشور کمک شایانی کند. 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: سالانه حدود چهار هزار نفر از نخبگان شرکت های دانش بنیان در راستای این قانون، معاف از خدمت سربازی می شوند.

ستاری اظهار داشت: جوانانی که در واحدهای دانش بنیان فعالیت دارند، به دنبال استخدام شغلی نیستند و تنها با تکیه بر داشته های خود و بهره گیری از ظرفیت های بومی و ملی، اقتدار و شکوفایی کشور را دنبال می کنند.

معاون رئیس جمهوری در خصوص راه اندازی خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک نیز گفت: این خط بسیار اقتصادی است و می تواند بازار بزرگی در صنایع غذایی داخل ایجاد کند.

ستاری افزود: این خط تولید، توانایی افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی را داراست و ضایعات این بخش را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک با حضور  معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره برداری رسید که ظرفیت تولید سالانه 50 دستگاه فریزدرایر دارویی و غذایی را دارد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز