"سپهوند" درنشست خبری:

کسب ۲۳ مدال توسط دو میدانی کاران لرستان در سال جاری/ به دنبال بهره‌مندی از مربیان خارجی برای دو ومیدانی استان هستیم

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۴:۰۳:۰۷
کد خبر: ۷۳۸۶۰۳
کسب ۲۳ مدال توسط دو میدانی کاران لرستان در سال جاری/ به دنبال بهره‌مندی از مربیان خارجی برای دو ومیدانی استان هستیم
رئیس هیات دو و‌میدانی لرستان در نشست با خبرنگاران گفت: با استعدادیابی به موقع و علمی می توانیم در زمینه رشد و توسعه این رشته ورزشی در استان موفق شویم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛سیاوش سپهوند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود،اظهار کرد: رسالت خبرنگار در حوزه ورزش، ارزش والاتری داردو مسلما ورزشکاران، قدردان زحمات و تلاش خبرنگاران هستند.

او خبرنگاران را  ناجیان ترویج فرهنگ ورزش دانست وافزود: اگر رسانه‌ها در کنار ورزش نباشند، مجموعه ما کامل نمی‌شود.

سپهوند تصریح کرد: با وجود این‌که ورزش "دو" مادر ورزش‌ها است، اما متاسفانه در لرستان مظلوم واقع شده و در  بی‌مادری به‌سر می‌برد.

او یادآورشد: در حوزه خبر ورزشی دو، و انعکاس آن‌ها برنامه‌های بسیار مناسبی داریم که  در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهیم کرد.

رییس هیئت دو ومیدانی لرستان دو و میدانی در جوامع اروپایی بسیار خوب جا افتاده و راه خود را پیدا کرده است اما  در کشور ما راهی بسیار طولانی برای رسیدن به نتیجه داریم.

او با بیان اینکه سابقه ۵۰ساله دو میدانی لرستان نشان دهنده عناوین و مقام‌های آسیایی و بین‌المللی است،خاطر نشان کرد: دو و میدانی لرستان در کشور قطب بسیار موثری محسوب می‌شود، تلاش خود را در این راستا افزون‌تر می‌کنیم وامیدواریم لرستان را در حوزه ورزش دو و میدانی به جایگاه اصلی خود برسانیم، و در این راستا همه تلاش خود را انجام می‌دهیم.

سپهوند در خصوص برنامه های آتی این هیئت نیز گفت: از جمله برنامه‌های چهارساله ما، جذب سرمایه‌گذار، برگزاری مسابقات قهرمانی سنین مختلف در سطح استان، برگزاری کلاس‌های آموزشی مربیان در رشته‌های پایه، برگزاری کلاس‌های مربی‌گری دو و میدانی و ... است، همچنین برنامه چهار‌ساله این هیات می تواند علاوه بر استعدادیابی ورزشکاران در تیم‌های پایه، لرستان را به عنوان میزبان رقابتهای قهرمانی کشور معرفی نماید.

رییس هیئت دو میدانی لرستان از ثبت نام  ۲۶۰ نفرورزشکار بیمه شده  در حوزه آقایان و ۱۵۰ نفر نیز در حوزه بانوان طی سه ماه نخست سال خبرداد و یادآورشد: با تلاش های دو ومیدانی کاران استان از آغاز امسال تاکنون ۲۳ مدال کسب شد که از این تعداد مدال  در حوزه نوجوانان در کشور ۴ مدال، قهرمانی جوانان ۴ مدال و در حوزه نونهالان ۷ مدال و در حوزه بانوان ۸ مدال در رشته‌های مختلف پرتاب، پرش و دوها کسب شده است.

سپهوند استعدادیابی را  حلقه مفقوده قهرمانی دوومیدانی لرستان عنوان کرد وافزود: در جشنواره استعدادیابی دختر لر، از ۱۰۰ نفر مشخص شده در گام نخست، ۵۰ نفر انتخاب شده‌اند، و ۲۶ مردادماه سال‌جاری، مرحله دوم جشنواره استعدادیابی برگزار خواهد  شد و مرحله نهایی که انتخاب مربی است در پایان شهریور برگزار می‌گردد.

او با تاکیدبر این نکته که با استعدادیابی به موقع و علمی می توانیم در زمینه رشد و توسعه این رشته ورزشی موفق باشیم،بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده برای استعدادیابی در رده‌های سنی در تلاش هستیم تا بتوانیم با شناسایی استعدادهای سطوح پایه برای آینده از این افراد بهره‌مند شویم همچنین با هدف استعدایابی و شناسایی ورزشکاران آینده، از مجموع ۱۰۰ ورزشکار، و پس از شناسایی و غربالگری به دنبال استعداد آنها هستیم.

سپهوند  با تاکید برضرورت ارتقا سطح   دانش مربیان در حوزه پایه ،اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی مرتبط با حوزه دو و میدانی در کنار آموزش‌های نوین می‌تواند موجب تربیت ورزشکاران این رشته در آینده شود.

او با بیان اینکه بر اساس برنامه چهارساله درصدد هستیم  در سنین پایه ورزشکاران موفقی را تربیت کنیم،ادامه داد: با بهره‌مندی از  مربیان مجرب و دانش‌آموخته این رشته در حوزه بانوان نیز توانسته‌ایم در نخستین رقابت برون استانی، مقام‌های خوبی را به کسب کنیم.

سیاوش سپهوند با بیان اینکه درصدد ایجاد وتوسعه زیرساخت‌های ورزشی رشته دو میدانی در استان  هستیم افزود: ترمیم و ایجاد پیست تارتان جدید در کنار ایجاد سالن‌های اختصاصی و پیست پرتاب دیسک می توانیم زمینه رشد و توسعه ورزشکاران را فراهم کنیم.

رییس هیئت دوو میدانی لرستان  با اشاره به پتانسیل ها وظرفیت های دو ومیدانی  در استان ،گفت: در حوزه پرتاب‌ها، لرستان می‌تواند در کشور صاحب مقام‌های مختلفی باشد که با رایزنی های انجام شده با فدراسیون به دنبال بهره‌مندی از مربیان خارجی برای ورزشکاران این رشته هستیم تا در رده‌های بین‌المللی و آسیایی صاحب مقام  وعنوان شویم.

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز