​استاندار البرز:

خبرنگاران باید صدای مطالبات مردم باشند/ از حواشی دور شدیم تا با اقدام و عمل گره گشای تنگناها باشیم /البرز با سرعت در مسیر رشد و توسعه حرکت می کند/ انعکاس شفاف از عملکردها، گامی موثر در مسیر تنویر افکار عمومی است

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۶:۳۸:۲۵
کد خبر: ۷۳۸۶۷۹
خبرنگاران باید صدای مطالبات مردم باشند/ از حواشی دور شدیم تا با اقدام و عمل گره گشای تنگناها باشیم /البرز با سرعت در مسیر رشد و توسعه حرکت می کند/ انعکاس شفاف از عملکردها، گامی موثر در مسیر تنویر افکار عمومی است
​استاندار البرز با اشاره به اینکه خبرنگاران باید صدای مطالبات مردم باشند، گفت: امروز نقش رسانه و خبرنگاران همانند یک آیینه تمام قد برای حرکت مسوولان در مسیر صحیح و شفاف غیرقابل انکار است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدعلی نجفی در مراسمی با حضور اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در سالن همایش های میلاد برگزار شد با تبریک این روز به تمامی فعالان عرصه خبر افزود:خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند.

وی ادامه داد: در شرایطی که شاهد گسترش و فراگیر شدن شبکه های مجازی هستیم باید همه ما به ویژه مدیران به بحث اهمیت سواد رسانه ای توجه کنیم.

*رسانه ها بسیاری از مشکلات نادیده را به گوش مسئولان می رسانند

دکتر نجفی گفت: خبرنگاران می توانند با نگاه خود بسیاری از موضوعاتی را که افراد عادی به سادگی از کنار آن عبور می کنند را دریافت کنند از این رو رسانه ها می توانند بسیاری از مشکلات نادیده را به گوش مسئولان برسانند.

 وی با بیان اینکه رسانه نباید خود و دیگران را متهم کند یا اندیشه خود را به دیگران تحمیل کند افزود: خبرنگاران می توانند با قلم خود به آگاه سازی جامعه کمک شایانی داشته باشند چراکه در جهان امروز ما، پیام ارزش واقعی پیدا کرده است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه رسانه عامل انتخاب و انتقال گفتمان است، اضافه کرد: بر این اساس مهم این است که چه گفتمان و چه تصویری انتخاب شود، در این راستا گفتمان ما در البرز کار، کار و کار و پرهیز از حاشیه ها است.

*خبرنگاران باید صدای مطالبات مردم باشند

وی گفت: امروزه کشورها و دولت هایی در ترویج ارزش هایشان حرف اول را می زنند که از لحاظ توان رسانه ایی قدرتمند باشند. 

نجفی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید صدای مطالبات مردم باشند افزود: امروز نقش رسانه و خبرنگاران همانند یک آیینه تمام قد برای حرکت مسوولان در مسیر صحیح و شفاف غیرقابل انکار است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدتی که در البرز بوده ام از رسانه های مختلف با گرایش های متفاوت جز استقلال اندیشه نکته دیگری ندیده ام و بسیاری از توفیقات را مرهون همراهی رسانه ها می دانم، رسانه هایی که وجدان آگاه جامعه اند.

استاندار البرزگفت: کار جهادی و پرهیز از حواشی را جزو اصول اصلی کار خود قرار داده و پاسخ منتقدان را با اقدام و عمل در حوزه حل تنگناها ارائه می دهیم.

*از حاشیه دور شدیم تا با اقدام و عمل گره گشای تنگناها باشیم

وی گفت: اگر در حاشیه ها وارد شویم از اقدام در جهت رشد و توسعه باز می مانیم از این رو از ابتدا با برنامه ریزی دقیق و شناخت مشکلات، موانع و کاستی ها درصدد کسب رضایت مردم البرز برآمدیم چراکه آنها شایسته و سزاوار برترین خدمات هستند.

نجفی افزود: در البرز اقدامات زیرساختی صورت گرفته در ظرف کمتر از یک سال بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده و در این مدت به اندازه چند سال کار انجام شده است.

وی اهمیت راه های البرز را ملی دانسته و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه عنوان کرد: مردم البرز بار بزرگی از ترافیک ملی را متحمل می شوند و این امر در ابعاد مختلف درمانی، مالی و زیست محیطی تاثیر سو دارد از این رو باید توسعه راه ها تسریع می شد.

*تحمل مشکلات بار ترافیک ملی شایسته مردم البرز نیست

استاندار البرز گفت: بسیاری از پروژه های راه سازی استان با تنگناهایی مواجه بودند که از بدو ورود درصدد گره گشایی از روند پیشرفت آنها برآمدیم و ظرف کمتر از یک سال شاهد پیشرفت های بزرگی هستیم.

وی افزود: تسریع در اجرای پروژه ادامه آزاد راه همت که پیشرفت فیزیکی پروژه از 63 در صد از ابتدای سال 96 به 89 درصد تاکنون رسیده است .

نجفی با اشاره به اینکه اجرای پروژه ادامه آزاد راه تهران – شمال برای کاهش بار ترافیک ورودی البرز و جاده کرج چالوس بسیار حائز اهمیت است ادامه داد: بر این اساس موانع استانی این پروژه ملی را با اهتمام ویژه ای پیگیری و رفع کردیم.

وی گفت: اجرای پروژه ادامه قطار برقی کرج -هشتگرد که پیشرفت فیزیکی پروژه از 69 درصد از ابتدای سال 96 به 74 درصد تاکنون در مجموع پروژه به همراه تجهیزات رسیده است، اما پیشرفت ساختمانی آن بالای 95 درصد است.

استاندار البرز افزود: پروژه چهار خطه شدن راه آهن تهران –تبریز در قطعه استان البرز که پیشرفت فیزیکی اکنون به 90 درصد رسیده نیز با جدیت دنبال و عملی شد.

وی اضافه کرد: فعال شدن پروژه کنار گذر جنوبی تهران از آبیک تا چرمشهر در استان البرز که پیشرفت فیزیکی آن از 25 درصد سال 96 به 47 درصد رسیده است.

*مسافربری شدن فرودگاه پیام اقدامی دشوار بود که شهریور امسال محقق می شود

نجفی گفت: فعال شدن پروژه قطار شهری کرج و تجدید نظر در نرخ پیمان قرارداد مترو با اخذ مجوز شورایعالی فنی کشور محقق شد و این پروژه که مدت ها بلاتکلیف بود اکنون رو به پیشرفت است. 

وی با اشاره به اینکه آسفالت جاده جدید هشتگرد به طالقان بطول 20 کیلومتر و آغاز عملیات اجرایی تونل این مسیر از جمله اقدامات بسیار مهم بود، افزود: این پروژه نیز چندین سال به حال خود رها شده بود که با جدیت پیگیری شد.

استاندار البرز به راه اندازی و تکمیل فرودگاه پیام ومسافری شدن آن از شهریور ماه سالجاری اشاره کرد و گفت: این امر روند بسیار سختی داشت که ظرف 8 ماه گذشته پیگیری و اجرایی شد.

*گازرسانی به روستاهای محور کرج-چالوس و طالقان آرزوی دیرینه مردم بود که به تحقق رسید

وی افزود: گاز رسانی به روستاهای شهرستان طالقان و بخش آسارا شهرستان کرج پس از سالها انتظار مردم با اعتبار بالغ بر 60 میلیارد تومان از جمله امور بسیار سختی بود که برای مردم آن منطقه به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده بود که اکنون این اقدام بزرگ آغاز شده است.

*البرز در کسب رتبه های برتر پرداخت تسهیلات رونق تولید و ایجاد بسترهای اشتغال رتبه های برتر کشور را دارد

نجفی خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول کشوری در پرداخت تسهیلات رونق تولید و پرداخت مستقیم با مبلغ 1.358 میلیارد تومان به تعداد 957 واحد تولیدی شده است همچنین کسب رتبه دوم کشوری در پرداخت تسهیلات نوسازی و بازسازی به مبلغ 136 میلیارد تومان به 54 واحد تولیدی که جهت راستی آزمایی تسهیلات پرداخت شده به تعداد 19 جلسه کمیته نظارت برگزاری که از 90 واحد تولیدی بازدید گرفته شده است.

وی گفت: تحقق 160 درصدی اشتغال ثبت شده در سامانه رصد به تعداد 53000 نفر در سال 96 شایان ذکر است تعهد استان 33.000 نفر بوده است به 53.000 نفر افزایش یافت.

استاندار البرز با اشاره به ثبت اشتغال در سامانه رصد در 5 ماهه اول سال 97 به تعداد 7.641 نفر افزود: رتبه استان در زمینه اشتغال روستایی در سال 96 از رتبه 18 در سال 97 به رتبه 3 ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی نمایشگاه و تامین زمین، تامین اعتبار تسطیح دیوارکشی و ثبت پایانه صادراتی استان از جمله امور بر زمین مانده ای بود که طی مدت ها مغفول مانده بود که با بررسی و پیگیری جدی عملیاتی شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز