دبیری ستاد هفته پژوهش و فناوری البرز به دانشگاه خوارزمی واگذار شد

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۱۷:۱۱:۰۰
کد خبر: ۷۳۸۶۸۴
دبیری ستاد هفته پژوهش و فناوری البرز به دانشگاه خوارزمی واگذار شد
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری البرز در نشست کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری استان با تأکید بر وجود امکانات و تجهیزات لازم در دانشگاه خوارزمی در زمینه‌های علمی و پژوهشی این واحد به عنوان دبیرخانه ستاد استانی هفته پژوهش انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در این نشست عباد الله کامکار اظهار داشت: پیش از هر نشست باید محور و شاخص‌ها مشخص شود تا بتوان به‌طور تخصصی مسائل را مورد بررسی قرارداد؛ به‌عنوان‌مثال برنامه‌های امسال باید به‌طور کامل در این حوزه مشخص شود تا کارگروه بتواند در تحقق ایده‌ها موفق باشد.

وی افزود: باید بتوانیم تمامی دستگاه‌های اجرایی استان را در کار سهیم کنیم و از ظرفیت‌های موجود در بخش آموزش، پژوهش و فناوری و نوآوری استفاده نماییم.

کامکار گفت: مقرر شد مطالعات پژوهشی بر مبنای اعتبار پژوهشی قانون برنامه و بودجه 97 در دستگاه های اجرایی توسط کمیته های زیر بخش مورد مطالعه قرار گیرد و جمع بندی اولویت های پژوهشی در کارگروه اصلی بررسی و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شود.

وی افزود: مسئله اصلی این است که دانشگاه‌ها چه کمکی می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی کنند؛ در این زمینه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه جمع‌بندی‌های لازم را انجام دهند.

کامکار گفت: اگر نگاهی به گذشته کارگروه داشته باشیم و عملکرد را بررسی کنیم می‌بینیم کارگروه بر اساس شرایط پیش‌آمده تصمیماتی را اتخاذ کرده است.

وی افزود: امسال فرصتی پیش‌آمده و شورای برنامه‌ریزی استان یک سری الزاماتی را از کارگروه‌ها خواسته و باید دراین‌باره برنامه جامعی با شاخص‌های مشخص را در کارگروه تدوین کنیم.

هدف از برگزاری این جلسات برداشتن گام های اجرایی در جهت تقویت بعد فناوری و نوآوری است به طوری که نیازهای جامعه را پوشش دهد.

معاون استاندار در این نشست ضمن تشریح وظایف این کارگروه، با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را در تحقق هدف تبدیل علم به ثروت گفت: ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی را در توسعه همه جانبه استان یادآور شد.

وی برای عملیاتی شدن اهداف این کارگروه، استخراج اولویت های تحقیقاتی دستگاه های اجرایی، شفاف شدن وضعیت هزینه کرد اعتبارات پژوهشی سازمان ها، شناسایی مزایای نسبی استان برای انجام پژوهش های کاربردی، تدوین سند آمایش علم و فناوری استان، تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان و ایجاد کمیته های تخصصی را یاد آور شد. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز