استاندار مرکزی عنوان کرد:

نقش سرمایه گذاران در کاهش نرخ بیکاری انکارناپذیر است

۱۳۹۷/۰۵/۱۸ - ۱۹:۴۰:۳۱
کد خبر: ۷۳۸۸۳۹
نقش سرمایه گذاران در کاهش نرخ بیکاری انکارناپذیر است
استاندار مرکزی گفت: طبق دستورالعمل کاهش بیکاری، ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل در استان مرکزی باید ایجاد شود تا بتوانیم موج بیکاری را کنترل کنیم و نقش سرمایه گذاران در این رابطه انکارناپذیر است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در حاشیه رسیدگی به مشکلات مردم استان مرکزی از طریق سامانه سامد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از وظایف و کارهای مهم مسئولان ارتباط مستقیم با مردم است و سامانه سامد تقریبا همین ارتباط مستقیم را ایجاد می کند.

وی افزود: سعی می‌کنیم هر دو هفته یک بار از طریق سیستم سامانه سامد درد و دل همشهریان را در سراسر استان بشنویم و تا آنجا که ممکن است برای رفع مشکلات مطرح شده دستورات لازم داده شود.

آقازاده بیان داشت: در ملاقات سامانه ای امروز ۲۵ نفر از شهروندان در استان مرکزی از طریق سیستم سامانه سامد که عمدتا از اراک و چند شهر دیگر استان بودند، مشکلات خود را در ارتباط با مسائل اشتغال، بیکاری و موضوعات مربوط به وام، کم کاری و یا تعلل برخی از ادارات مطرح کردند که برای پیگیری مسائل مطرح شده دستورات لازم صادر شد.

استاندار خاطرنشان کرد: به رغم تلاش مسئولان و دولت در ارتباط با ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار، میزان اشتغال زایی کشور با تعداد افراد بیکار و جویای کار برابری نمی کند.

وی ادامه داد: گرچه استان مرکزی از جمله استان های دارای کمترین نرخ بیکاری کشور به شمار می رود، ولی در حال حاضر حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل در استان باید ایجاد کنیم، تا بتوانیم نرخ بیکاری را کنترل و کاهش دهیم.

استاندار تصریح کرد: با وجود اینکه در سال حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار شغل در استان ایجاد می شود، اما متاسفانه باز هم جوانان تحصیل کرده و جویای کار بیکاری هستند که این موضوع برای خانواده ها مشکل ایجاد می کند.

آقازاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری بخش خصوصی بیان داشت: در کنار اعتباراتی که دولت برای موضوع اشتغال در نظر می گیرد، حتما سرمایه گذاری های بخش خصوصی و راه اندازی کارگاه های تولیدی، چه در صنعت، چه کشاورزی و حتی در زمینه گردشگری با هدف ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری ضروری و مهم است.

وی ادامه داد: در همین راستا تلاش داریم در کنار اعتبارات و وام های دولتی سرمایه گذاری های بخش خصوصی را هم جذب کنیم تا از این طریق اختلاف و فاصله بین اشتغالزایی و بیکاری کوتاه شود.

 

نظر شما