نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی:

ریل گذاری راه آهن اردبیل سال آینده آغاز می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۲:۱۰:۲۵
کد خبر: ۷۳۹۴۳۸
ریل گذاری راه آهن اردبیل سال آینده آغاز می شود
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ریل گذاری طرح راه آهن اردبیل-میانه در بهار 98 آغاز و در مدت سه سال به بهره بردرای می رسد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ صدیف بدری روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل با بیان اینکه اعتبار راه آهن اردبیل 18 برابر افزایش یافته است افزود: امسال هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص داده شد و علاوه براین مقرر است هفت هزار و 500 میلیارد ریال فاینانس داخلی برای آن اختصاص داده شود.

وی اظهارداشت: طرح راه آهن اردبیل مشکل فنی و اجرایی ندارد و مشکل اصلی آن کمبود اعتبار است که با تلاش نمایندگان استان در مجلس و استاندار برطرف شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی قطعه های که دارای پیمانکار است به خوبی پیش می رود اما حجم عملیات بدلیل صعب العبور بودن مسیر سنگین است و باید پیمانکاران مطابق زمان بندی مشخص فعالیت خود را با جدیت ادامه دهند.

بدری ادامه داد: تکمیل این طرح از طریق فاینانس داخلی ،فاینانس خارجی و منابع دولتی قابل پیگیری بود که خوشبختانه فاینانس داخلی و منابع دولتی آن تامین و از هفته جاری به میزان 250 میلیارد تومان به این طرح در مرحله اول اختصاص داده می شود .

وی بااشاره به احداث بزرگراه در استان ادامه داد: طرح های چهار بانده کردن اردبیل - سرچم به طول 20 کیلومتر ، اردبیل -آستارا، اردبیل -بیله‌سوار و اردبیل - مشگین‌شهر پیگیری می شود .

نماینده اردبیل در مجلس طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی نمین را یادآور شد و گفت: سرمایه گذاری در این منطقه شروع شده و پیگیر توسعه سرمایه گذاری در آن هستیم .

بدری بااشاره به توسعه گردشگری در استان افزود:برای توسعه گردشگری احداث پل معلق شیشه ای در هیر و سرعین و توسعه گردشگری در سردابه اقدام های خوبی انجام شده است .

وی در باره تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این طرح بزودی در صحن علنی مجلس مطرح و رای گیری می شود .

بدری گفت: بعد از تصویب نهایی ،توسعه منطقه آزاد و الحاق نمین به آن در صورت اتحاد و همدلی نمایندگان استان اردبیل در مجلس انجام می گیرد .

طرح راه آهن اردبیل - میانه به طول 175 کیلومتر از سال 1383 کلنگ زنی و مدت زمان اجرای آن پنج سال تعیین شده بود که بدلیل نبود اعتبارت تکمیل آن تاکنون به تعویق افتاده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز