مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد:

محدودیتی برای ارائه اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران نیست

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۴:۰۳:۴۰
کد خبر: ۷۳۹۵۳۰
محدودیتی برای ارائه اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران نیست
مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت ۲۱ میلیارد تومان یارانه به رسانه ها از ابتدای امسال تاکنون خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد رضا دربندی صبح امروز 20 مرداد جاری در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در بیرجند  گفت : خراسان جنوبی دارای ۶ روزنامه بوده که این موضوع برای استان قابل توجه است .

وی یکی از امتیازات قلم خبرنگاران خراسان جنوبی محلی و بومی بودن اخبار عنوان کرد و گفت: در جلسه عصر امروز که با حضور مدیران مسؤول رسانه ها برگزار می‌شود به تمام مباحث و مشکلات اشاره خواهد شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مطبوعات به طور قطع در کشور ماندنی هستند، افزود: هرچند ما هیچ وظیفه‌ای در قبال تامین کاغذ مطبوعات نداریم، اما در هفته های اخیر کمیته‌ای تشکیل شده که امیدواریم تا دو هفته آینده مشکل کاغذ حل شود .

دربندی تصریح کرد: از اردیبهشت امسال تاکنون باید یک مرتبه یارانه به رسانه‌ها داده می‌شد، اما به دلیل کمبود نقدینگی این یارانه دو مرتبه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در این مدت مبلغ ۸ میلیارد تومان به روزنامه‌ها، مبلغ ۴ میلیارد تومان به سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها و مبلغ ۸ میلیارد تومان نیز برای سایر نشریات شامل فصل نامه‌ها، هفته نامه‌ها و ماهنامه پرداخت شده است .

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۱ میلیارد تومان به 1800 رسانه در سال جاری یارانه داده شده تا بخشی از مشکلات خبرنگاران برطرف شود .

 دربندی با اشاره به اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران، اظهار کرد: محدودیتی در خصوص اینترنت بدون فیلتر در کشور برای خبرنگاران وجود ندارد و تاکنون ۳۵۰ نفر تقاضا برای اینترنت بدون فیلتر کردند که به مخابرات معرفی شدند و هر خبرنگاری که علاقمند است به مدیران مسؤول خود اعلام کنند تا بتوانند از این امکانات بهره مند شوند .

وی افزود: با توجه به مذاکراتی که با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده تمام خبرنگاران تهران یک آزمایش کامل انجام می‌دهند تا دفترچه سلامتی برای آن‌ها تهیه شود و سپس این اقدام در تمام استان‌های کشور صورت می‌گیرد .

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خبرنگاری کاری سخت و زیان آور است، گفت: خبر رسانی کار پیامبر و اولیای الهی است و بایا رفتار و کردارمان پیامبرگونه باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز