رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی خبر داد

الکترونیکى شدن ثبت اطلاعات بیمه‌ای ورزشکاران

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۰:۴۰:۳۰
کد خبر: ۷۴۰۱۹۳
الکترونیکى شدن ثبت اطلاعات بیمه‌ای ورزشکاران
رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: از سال گذشته روند ثبت نام بیمه ورزشکاران به صورت الکترونیکی شده است همچنین در سال جاری، موفق شدیم، ۹۰ درصد کارت عضویت کاغذی را به‌الکترونیکی تغییر دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،رضا گلدوزیان در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد؛اظهار کرد:از ابتدای سال جاری تاکنون ٥٢ هزار و ٥٧ ورزشکار در سامانه آنلاین هیات ثبت نام کردند که از این تعداد ١٧ هزار و ٦٥١ ورزشکار خانم و ٣٤ هزار و ٤٠٦ ورزشکار آقا هستند و رشته‌های فوتبال، بازی‌های بومى و محلی و ورزش‌های همگانى ، بیشترین آمار ثبتی در هیات پزشکى ورزشی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی درآمد ندارد ، تصریح کرد: تنها از صدور کارت‌های ورزشی مبلغی به‌حساب فدراسیون واریز می‌شود، از مبلغ کل آن، ۳۵ درصد به‌استان برمی‌گردد، این مبلغ صرف شهرستان‌ها، بخشی نظارت، تجهیز کیف پزشکی شهرستان‌ها و هزینه‌های پژوهشی می‌شود.

گلدوزیان درخصوص تولید انبوه ابداع این هیات ادامه داد: سه ابداع و یک اختراع داشتیم که یکی از آنها به‌تولید انبوه رسیده، هنوز از واردات آن پیشگیری نشده، اما قول همکاری داده شده و آماده بهره‌برداری و گرفتن سفارش هستیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی درباره بیمه مسؤولیت ورزشی گفت: همه مسؤولیت مدنی و کیفری افراد حاضر در یک فعالیت یا شغلی که ریسک و خطر ایجاد می‌کند، با مسؤول برگزاری آن است، این قانون شامل ورزشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی می‌شود که باید همه کارکنان، تماشاگران یا افرادی که به‌نوعی در این زمینه فعالیت می‌کنند، از این بیمه بهره‌مند شوند، چراکه در صورت بروز هرگونه اتفاقی، مدیران و مسؤولان باید پاسخگو باشند و برای آنها گاهی مجازات کیفری در نظر گرفته می‌شود.

وی در خصوص برنامه های آینده هیات نیز اذعان کرد: برگزاری دوره‌های تیپینگ، امدادگر ورزشی، ورزش در دوران بارداری، ماساژ درمانی ، ورزش در آب و اولین دوره  EMSرا از جمله برنامه‌های آموزشی هیأت پزشکى ورزشی خواهد بود.

 

 

نظر شما