مدیر کل دفتر اقتصاد استانداری خراسان رضوی:

ذخیره مطمئن و مناسبی در تمامی اقلام کالاهای اساسی در استان وجود دارد

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۰:۵۸:۱۳
کد خبر: ۷۴۰۲۰۴
ذخیره مطمئن و مناسبی در تمامی اقلام کالاهای اساسی در استان وجود دارد
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت : در حال حاضر در تمامی کالاهای اساسی ذخیره راهبردی و مناسبی با در نظر گرفتن ۳۱ میلیون جمعیت زائر در سال و ۶.۵ میلیون جمعیت ساکن در استان وجود دارد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ، علی رسولیان در جریان بازدید از برخی انبارها و سردخانه های ذخیره کالاهای اساسی افزود : دو هدف محوری شامل تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وایجاد ذخایر راهبردی برای حذف نگرانی و دغدغه ها درتامین آنها و نیز ایجاد تعادل در بازار و کنترل بر قیمت ها و نظارت های لازم مبنای عمل ماست.

 وی با بیان اینکه برای هر دو حوزه برنامه ریزی های منظمی و گسترده ای انجام شده است ، عنوان کرد : هم اکنون ذخایر دربخش کالاهای اساسی مطمئن است چنانکه به اندازه مورد نیاز در بحث تامین پروتئین از گوشت قرمز و مرغ ذخیره سازی شده است.

 وی افزود : حجم قابل توجهی از مرغ تولیدی استان و سایر استان های کشور برای تنظیم وتعادل در بازاردر سردخانه ها ذخیره شده است .

رسولیان گفت : همچنین ذخیره سازی شکر به میزان حداقل یکسال نیاز استان انجام شده که هم اکنون بالغ بر 60 هزار تن شکر داریم ضمن آنکه فصل برداشت چغندر قند و تولید شکر هم پیش رو است.

وی  با بیان اینکه در بحث گندم با ذخیره سازی خوبی که انجام شده هم اکنون بیش از هشت ماه نیاز استان تامین شده و در عین حال حجم قابل توجهی از گندم هم  در حال ورود به استان است به گونه ای که تا پایان فصل آتی برداشت گندم نیاز استان تامین شده است.

وی عنوان کرد : تامین و ذخیره سازی نهاده های دامی از سیاست های اساسی است که در دست انجام می باشد و در حال حاضر ثبت سفارش های لازم در این حوزه هم در سطح ملی و هم توسط واردکننده های استان انجام شده و نهاده های دامی از جمله کنجاله سویا ، ذرت و جو در حال ورود به استان است و علاوه بر آن و ذخایر موجود ، واردات آن  از مرزهای شمالی کشور و آسیای میانه انجام شده است.

 به گفته وی ، در کنار ذخیره سازی برای مدیریت قیمت ها و بازار هم مهمترین اقدام استان ورود به بازار و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است که در استان با جدیت دنبال شده است.

 وی گفت : هر گاه احساس شود کمبود و نیازی وجود دارد به بازار ورود یافته ایم و هم اکنون نیز مرغ منجمد تولید استان با قیمت هر کیلو 6750 تومان با کیفیت بالا در حال عرضه است.

 وی ادامه داد : در صورت نیاز ورود گوشت قرمز منجمد به بازار را نیز خواهیم داشت و هم اکنون بحث تبادل سبوس با گوشت قرمز را در دست اجرا داریم ضمن آنکه پیش از این  گوشت وارداتی هم به میزان 250 تن در استان عرضه شد و دوباره این عرضه از سر گرفته می شود.

 رسولیان تصریح کرد : ما در همه کالاهای اساسی ذخایر مناسب و اطمینان بخشی  داریم و برای مدت طولانی این ذخیره سازی انجام شده است ذخیره سازی که بر اساس نیاز و مصرف استان انجام شده و در آن  نیاز مردم استان و هم زائران در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد : طی  یک سال گذشته و نیز در شرایط کنونی متوسط قیمت کالاهای اساسی  با وجود 30 میلیون زائر و گردشگر و جمعیت 6.5 میلیونی استان از متوسط کشوری پایین تر بوده و اجازه نداده و نمی دهیم قیمت ها افزایش یابد.

 وی ادامه داد : در کنار اقدامات ایجابی ، اقدامات سلبی را نیز با جدیت پیگیری کرده ایم و از ابتدای سال تا کنون 32 هزار بازرسی انجام شده و نیروهای اصناف و بازرسی صنعت و معدن و تجارت و نیز بازرسان افتخاری و مردمی در بازار حضور دارند و دایم شرایط آن را رصد می کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز