استاندار سمنان:

اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش جمهوری اسلامی است

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۱:۳۷:۱۲
کد خبر: ۷۴۰۲۳۴
اقتصاد مقاومتی تنها نسخه شفابخش جمهوری اسلامی است
استاندار سمنان گفت : اقتصاد مقاومتی با چارچوب و ارکان خود، نسخه شفا بخش نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ سید شهاب الدین چاوشی روز یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سالن یادگار امام، افزود : اقتصاد مقاومتی امنیت جامعه را به همراه دارد و با مقررات عادی نمی توان با جنگ اقتصادی مبارزه کرد.

وی اظهارداشت : تلاش مسوولان باید به گونه ای باشد که در برابر تهدیدات و دسیسه های دشمن، کاستی ها در جامعه جبران شود.

وی اظهارداشت : امید مردم به مسوولان است، در کنار امید آفرینی باید دغدغه ها به سمت همکاری مردم و مسوولان سوق داده شود و لازمه این اقدام ایجاد باور و اعتماد عمومی در جامعه است.

استاندار سمنان تصریح کرد : مردم باید به این باور برسند در زمان حاضر همراهی آن ها در رفع مشکلات کشور حایز اهمیت است.

چاوشی خاطرنشان کرد : دشمن با تحریکات صنفی، قومی و مذهبی در رابطه با پدیده مختلف اجتماعی، یاس و ناامیدی را در جامعه تزریق و دولتمردان را ناکارآمد نشان داده تا نظام را زمین گیر کند.

به تاکید وی جامعه در همه زمینه ها حق سوال از مسوولان را دارد، در جهت اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات باید داده ها در اختیار مردم قرار گیرد ولی دقت نظر لازم است.

وی با بیان این که نقش تاریخی مردم در صیانت از استقلال ملی در مقابل توطئه های دشمن ارزنده است، گفت : مسوولان مشکلات موجود را به مردم تبیین و از فرافکنی، بی اعتنایی و رسانه گریزی دوری کنند چرا که کمکی به افزایش اعتماد عمومی نخواهد کرد.

مقام عالی دولت در استان سمنان اعتماد مردمی را سرمایه اجتماعی برشمرد و گفت : در مقابل فشارهای استکبار جهانی و قدرت لابی گری آن ها در کشورهای مختلف، باید با سرمایه های اجتماعی در برابر آنان ها ایستادگی کرد.

استاندار سمنان تاکید کرد :در هفته دولت در مقابل بمباران تبلیغاتی دشمنان نظام، خدمات و دستاوردهای دولت بازگو شود‌.

وی با بیان این که دشمنان در پی ناکارآمد نشان دادن دولت و نظام هستند، تصریح کرد : تبیین دستاوردهای دولت در امید آفرینی جامعه موثر است.

استاندار سمنان در بخش دیگری بر ضرورت تدوین برنامه جامع توسعه گردشگری استان با همکاری دانشگاه ها تاکید و اضافه کرد : 80 درصد زیرساخت های گردشگری استان در دولت یازدهم و یکسال اخیر ایجاد شده است.

چاوشی گردشگری را یکی از ظرفیت های الویت دار برای رونق اقتصادی استان دانست و گفت : مدت زمان واگذاری بناهای تاریخی برای سرمایه گذاران افزایش یابد تا شاهد آبادانی در مناطق مختلف استان باشیم.

به گفته وی هم افزایی و هماهنگی دستگاه ها ذیربط توسعه گردشگری و رونق آن را به همراه دارد.

استاندار سمنان در بخش دیگری یادآور شد : در مهرماه سال جاری، طرح آماری از ویژگی های اجتماعی و اقتصادی خانوارها اجرا می شود که مستلزم همکاری مسوولان شهرستان ها با سازمان مدیریت و برنامه است.

وی به ظرفیت عشایر استان اشاره کرد و گفت : عشایر از ظرفیت های بالایی برخوردار هستند و با حمایت از آن ها و جذب تسهیلات ارزان قیمت ، می توان صنعت گردشگری در این زمینه را توسعه و گسترش داد.

چاوشی تاکید کرد : مسوولان استان سهم هر دستگاه را برای تخصیص از 650 هزار میلیارد ریال اعتبار ملی در راستای ایجاد اشتغال پیگیری و به صورت مستمر گزارش ارایه دهند.

وی با تاکید بر این که مبالغ باید به صورت هدفمند جذب شود، افزود : اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی در خصوص جذب و صرف این مبلغ ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز