معاون استاندار کردستان:

خبرنگاران اصلا از بیان واقعیت ها نگران نباشند

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۱:۳۹:۲۹
کد خبر: ۷۴۰۲۳۷
خبرنگاران اصلا از بیان واقعیت ها نگران نباشند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه حرمت اصحاب رسانه باید حفظ شود، گفت: باید به سمت و سویی برویم که خبرنگاران از بیان واقعیت ها نگران نباشند؛ چرا که نگرانی اصحاب رسانه از این موضوع، به ضرر جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسین خوش اقبال شامگاه یکشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در سنندج اظهار داشت: نباید زبان حقایق و آزادگی از خبرنگاران گرفته شود بلکه نیاز است اصحاب رسانه را در راستای انعکاس مشکلات و نگرانی های مردم آزاد گذاشت.

وی افزود: خبرنگاران به عنوان قشر زحمتکش و دلسوز با کمترین درآمد در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی جامعه فعالیت دارند و باید قدردان زحمات آنان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه کمترین جرائم مطبوعاتی مربوط به خبرنگاران این استان است، اضافه کرد: انتظار داریم دستگاه های اجرایی که پرونده شکایت از خبرنگاران و رسانه ها دارند، به خاطر جایگاه ارزشمند رسانه، در شکایت خود تجدیدنظر کنند.

خوش اقبال تاکید کرد: اصحاب رسانه با بهره گیری از شبکه های اجتماعی در راستای ترویج و مبانی توسعه کمک حال دستگاه های اجرایی باشند؛ ضمن اینکه حاکمیت نیز باید نقش آفرینی کرده و بسترهای لازم را برای توسعه کمی و کیفی رسانه ها فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه تعامل رسانه های استان با دستگاه های اجرایی را در راستای رفع مشکلات جامعه مطلوب اما ناکافی است افزود: برای اینکه جامعه را از وضعیت موجود به شرایط مطلوب برسانیم باید فضای نقد را در جامعه برای رسانه ها باز بگذاریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: نیاز است خبرنگاران بدون هیچ ملاحظه ای انتقال دهنده مشکلات مردم به مسئولان و پل ارتباطی مناسبی برای 2 طرف باشند.

خوش اقبال تاکید کرد: در پنج سال گذشته کارهای خوبی در دولت تدبیر و امید در عرصه رسانه انجام گرفته است اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم و باید برای کیفی سازی محتوا و آموزش در این حوزه کارهای بیشتری صورت گیرد.

وی شرایط کنونی کشور را حساس عنوان کرد و یادآور شد: استکبار جهانی جنگ اقتصادی بزرگی را با کشورمان آغاز کرده و امروز مطبوعات و مسئولان و مردم باید در کنار هم در مقابل این هجمه ها از کشور دفاع کنند.

خوش اقبال کم توجهی به خدمات دولت را ظلم در حق جامعه عنوان کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب از دولت دفاع کرده و رئیس جمهور را فرمانده جنگ اقتصادی نامیدند همگی باید بدون هیج بهانه ای در این راستا دولت را یاری دهیم.

در این مراسم از پوستر اولین جشنواره رسانه و میراث کردستان که توسط شاهو دادگر طراحی شده بود با حضور مسئولان استان رونمایی شد.

اجرای نمایش طنز توسط گروه خه م ره وین و اجرای چند آهنگ کردی توسط عادل نادری از دیگر بخش های این آیین بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز