معاون استاندار:

توسعه سازمان های مردم نهاد و حمایت از آنها برنامه اصلی دولت تدبیر و امید

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۳:۵۰:۲۵
کد خبر: ۷۴۰۳۳۹
توسعه سازمان های مردم نهاد و حمایت از آنها برنامه اصلی دولت تدبیر و امید
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از سیاست های جدی دولت تدبیر وامید، توسعه و حمایت از سازمان های مردم نهاد و واگذاری امور به آنها می باشد و فعالیت سازمان های مردم نهاد امروزه به عنوان یک گفتمان ملی مطرح است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد رحیم نوروزیان در  همایش روز تشکل ها و مشارکت اجتماعی با بیان اینکه تعاون و همکاری در فرهنگ غنی کشور ما وجود دارد اظهار داشت:  در قرآن کریم بر تعاون و همکاری تاکید شده است و در ادبیات ما نیز همکاری و کمک به هم نوع  بسیار به چشم می خورد که نمونه آن شعر بنی آدم اعضای یک پیکرند می باشد.

وی افزود: فعالیت سازمان های مردم نهاد به شکل امروزی برگرفته شده از فرهنگ  غنی کشورمان و تجربیات موفق کشورهای دیگر می باشد که یک ضرورت اجتماعی نیز هست.

 معاون استاندار با تشریح فعالیت های استان خراسان رضوی در حوزه سمن ها گفت: یکی از سیاست های جدی استان در حوزه سازمان های مردم نهاد، گسترش کمی آنها  می باشد و تعداد سمن های دارای مجوز از ۵۴۰ سمن در سال 92 به  هزار و 170 سمن رسیده است که نشان از رشد 115 درصدی دارد.

وی افزود: علاوه بر گسترش کمی سمن ها بر گسترش کیفی آنها نیز تاکید شده است و  هم اکنون سمن های مختلفی در حوزه های حاشیه شهر، روستاها، حمایت از بانوان سرپرست خانوار، دفاع مقدس، بهداشت و درمان، هنر و معلولین فعال هستند.

وی تصریح کرد: از هزار و 170 سمن مجوز دار استان  72 درصد در حوزه های اجتماعی، 15 درصد در حوزه فرهنگی، 10 درصددر حوزه بهداشت و درمان، 2 درصد در حوزه محیط زیست و 1 درصد در حوزه عمران، علوم و فناوری فعالیت دارند.

 نوروزیان یکی از سیاست های دیگر استان در حوزه سمن ها را گسترش جغرافیایی آنها دانست و افزود: گسترش سازمان های مردم نهاد در شهرهای کوچک و روستا ها از برنامه های استان می باشد و بر اساس همین سیاست تاکنون 35 سمن روستایی در روستاهای استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند که اقدامی کم نظیر در سطح کشور است.

وی  گسترش قشری سمن ها و توانمد سازی و آموزش مدیران سازمان های مردم نهاد را از دیگر برنامه های استان دانست و افزود: تا سال 96 بیش از 7 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی ویژه سمن ها برگزار شده است که در مقایسه با سال 92 نشان از رشد 500 درصدی دارد.

 معاون استاندار شبکه سازی سمن های همگن را از دیگر برنامه ها دانست و اظهار داشت: راه اندازی خانه تشکل ها، تدوین نظام نامه تعامل و همکاری سازمان های مردم نهاد با دولت و نظارت، سازماندهی و ارزیابی سمن ها با رویکرد حمایتی از دیگر سیاست های استان در این حوزه می باشد.

وی افزود: با رویکرد حمایت، صیانت و توسعه و تقویت سمن ها تا کنون بیش از ۴۰۰ بازدید از سمن ها و نظارت بر آنها انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز