در نشست خبری شهردار وشورای اسلامی شهرپلدختر،مطرح شد:

شهردارپلدختر: با صرفه جویی درهزینه هاشهرداری عملکرد خوبی داشته است/رییس شورای اسلامی لرستان: طلب بیش از ۶میلیاردتومانی شهرداری پلدختر با دستگاه های اجرایی

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۵:۳۶:۴۳
کد خبر: ۷۴۰۳۹۵
شهردارپلدختر: با صرفه جویی درهزینه هاشهرداری عملکرد خوبی داشته است/رییس شورای اسلامی لرستان: طلب بیش از ۶میلیاردتومانی شهرداری پلدختر با دستگاه های اجرایی
نشست خبری شورای اسلامی وشهردار پلدختر درخصوص بیلان عملکرد یکساله شورای پنجم با اصحاب رسانه شهرستان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ نشست خبری شورای اسلامی  وشهردار پلدختر به مناسبت روز خبرنگارودرخصوص بیلان عملکرد یکساله شورای پنجم با اصحاب رسانه شهرستان برگزارشد.

شهردار پلدختر در این نشست گفت: شورای شهر پنجم وشهرداری عملکرد خوبی در بحث مدیریت شهری داشته است ولی هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم .

صمد چراغی پور با بیان اینکه شرایط اقتصادی ومالی دولت نسبت به گذشته نامناسب است ،افزود: در چنین شرایطی شهرداری پلدختر عملکرد خوبی داشته است .

او بیان کرد:  از دو منبع یکی محل ارزش افزوده ودیگری کمک های تبصره ایی به شهرداری برای انجام یکسری تکالیف کمک می شود که در این خصوص کمک های تبصره ایی در سال 96برای پلدخترماهانه 150میلیون کمک می شده است که این میزان در سال 97 به صفررسیده است.

چراغی پور با بیان اینکه لرستان ، استان 30 ام در بحث پرداخت عوارض شهرداری  است ،خاطر نشان کرد: در پلدختر سالانه 20 تا 25 درصد سالانه به بدهی ها ی شهرداری اضافه می شده است  که این درصد به مراتب طی این 8 ماه کاهش داشته و ریالی به بدهی شهرداری اضافه نشده است .

شهردار پلدختر با بیان اینکه دومین شهر استان از حیث جذب صد درصدی اعتبارات بودیم ،خاطر نشان کرد: پیمانکاران به صورت منفی کار می کنند وآمادگی جذب اعتبارات سرگردان را نیزداریم .

چراغی پور  یادآورشد: یکی از برنامه های ما استفاده از آب کشکان برای استفاده از زیباسازی شهر بوده است ،گفت: زیباسازی ورودی شمالی  شهر،نصب فواره روی پل که در لرستان نمونه ایی ندارد ،آبنمای میدان بسیج وآبیاری درختان چنار هازجمله پروزه هایی بوده که از آب رودخانه کشکان بهره برده واعتبارشان نیز به 1میلیارد تومان هم نمی رسد.

او با بیان اینکه بالغ بر 1 میلیارد تومان برای فونداسیون دیوارساحلی هزینه شده است ، تاکید کرد: به دنبال ظاهرسازی نیستیم بلکه درحال انجام کارهای زیرساختی هستیم .

چراغی پور ادامه داد: دراجرای طرح تنظیف برای اولین  بار درلرستان ماشین شستشوی سطل زباله وارد پلدختر شد  وبیش از 300 سطل زباله را نیز وارد ناوگان تنظیف کرده ایم.

شهردارپلدختر با بیان اینکه با صرفجویی درهزینه ها درحال انجام فعاایت های خدماتی هستیم،گفت: با 13 نفر که دام زنده در سطح شهر نگهداری می کردند تا مراحل  قضایی برخورد کردیم.

همچنین غلامرضا نصیری رییس شورای اسلامی لرستان در این نشست  از طلب بیش از 6میلیاردتومانی شهرداری پلدختر با دستگاه های اجرایی خبرداد وگفت: مدیران دستگاه های اجرایی درصورت پرداخت این مطالبه می توانند کمک شایانی به توسعه شهر داشته باشند.

او افزود: شورای پنجم اولین کاری که پس از شروع فعالیت های خود انجام دادکاهش هزینه هادر شهرداری بوده است.

 نصیری بیان کرد: در انتخاب پیمانکار شرکت مبلغ 175 میلیون تومان به 151 میلیون تومان کاهش یافت .

عضو شورای شهر پلدختر خاطر نشان کرد: ماشین شویی ها از مشکلات وچالش های شهرداری هستند ولیکن چون با معیشت خانواده ها ارتباط دارنداجرای ساماندهی آنان ایجاد مشکل می کند.

غلامرضا نصیری با بیان اینکه در بحث فعالیت های فرهنگی وورزشی شهرداری پلدختر باید فعالیت های خودرا افزایش دهد گفت: 240 تاکسی در پلدختر فعالیت دارند.

در ادامه افشار پیری رییس شورای شهر پلدختر گفت: اصحاب رسانه در حل مشکلات شهرومدیریت شهری باید به شهردار وشورا کمک کنند و پیگیر باشند .

 او از تقسیم شهر به چند محله خبرداد وگفت: پارک بانوان طی چندین جلسه مورد بررسی قرار گرفته است وقرار است که پی از جانمایی به مکان جدیدی انتقال یابد.

پیری همچنین بیان کرد: اتاق فکر شهرداری نیز با حضور متخصصین ایجاد خواهدشدودرصد دایجادپارکینگ نیز هستیم.

 

 

 

نظر شما