مسابقات آسیایی جمعه در جاکارتا آغاز می شود و خراسانی ها با داشتن چندین مهره کلیدی در رشته های مختلف از شانس خوبی برای کسب مدال طلابرخوردارند

امیدهای طلائی ورزش خراسان در جاکارتا چه کسانی هستند؟

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۱:۳۸:۴۳
کد خبر: ۷۴۰۶۴۶
امیدهای طلائی ورزش خراسان در جاکارتا چه کسانی هستند؟
تا آغاز بازی‌های آسیایی چیزی نمانده و همه منتظر آغاز 16 روز رقابت نفس‌گیر برای درخشش ورزشکاران ایران در رقابت‌های آسیایی2018 اندونزی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، ایران بزرگ‌ترین کاروان ورزشی خود را پس از انقلاب اسلامی به بازی‌های آسیایی۲۰۱۸ جاکارتا اعزام می‌کند و ورزشکاران خراسان رضوی سهم درخورتوجهی در این کاروان خواهند داشت. خراسان رضوی در دوره قبل این بازی‌ها فقط ۱۲ نماینده داشت و ۷‌درصد از کاروان اعزامی ایران را تشکیل می‌داد  و در رشته‌های انفرادی تنها یک مدال (طلا) کسب کرد، اما در این دوره با افزایش تعداد ورزشکاران و همچنین آمادگی بیشتر چهره‌هایی مانند دانشور، محجوب و تفتیان، شانس بیشتری برای کسب مدال دارد.

درحالی این رقابت‌ها از جمعه همین هفته، ۲۶مرداد، آغاز خواهد شد و تا ۱۱شهریور ادامه پیدا می‌کند که خراسانی‌ها با ۱۹ورزشکار، ۲ مربی و دو داور و یک سرپرست حضور پرتعدادی را در این رقابت‌ها تجربه می‌کنند. سینا غلامپور در شنا، حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر، جواد محجوب در جودو، امید تیزتک، جعفر پهلوانی، قاسم احدی و قنبرعلی قنبری در کوراش، مهردلان در پرتاب وزنه، محمد دانشور در دوچرخه‌سواری، سینا زامهران در فوتبال، غزل پاک‌باطن در تنیس، مهلا عاطفه‌دار در کانوپولو، مهشید اشتری در تنیس‌روی‌میز، روزبه ارغوان و وحید دلیرزهان در بسکتبال، احسان اسرار در سنگ‌نوردی و مهرداد صمصامی، کاظم جمعه‌پور و مجتبی حیدرپور در هندبال، ۱۹ ورزشکاری هستند که از خراسان رضوی در جاکارتا به رقابت خواهند پرداخت. همچنین خسرو دلیر و مهری مهرپور، سرمربیان تیم ملی کوراش آقایان و بانوان، مهدی میری‌مقدم و حسین حسین‌زاده به‌عنوان داور در رشته‌های بدمینتون و تکواندو، کاروان ایران را در جاکارتا همراهی خواهند کرد.

  تفتیان، مهردلان، دانشور و محجوب؛ بخت‌های اصلی مدال

شاید کمترکسی نامش را شنیده باشد و خیلی‌ها فکر نمی‌کردند که او مسافر جاکارتا شود. شاهین مهردلان از تابستان سال گذشته تمرینات فشرده خود را آغاز کرده و توانسته است با درخشش در لیگ طلایی و رکوردگیری‌های مسابقات آسیایی، عملکردی درخشان داشته باشد. مهردلان درنهایت عازم جاکارتا شد و خیلی‌ها به مدال‌آوری او امید دارند. او از روز ۳شهریور رقابت خود را در رشته پرتاب وزنه آغاز می‌کند.

محمد دانشور توانست در اینچئون۲۰۱۴ یک مدال طلا در ماده کایرین کسب کند و با سن کمش شگفتی‌ساز شود. او حالا باتجربه است و در دومین دوره حضورش می‌خواهد در دو ماده کایرین و تیمی اسپرینت برای ایران افتخار‌آفرینی کند؛ البته دانشور از مدت‌ها قبل مصدومیت خفیفی داشت و همین دو هفته گذشته در کاپ بین‌المللی چین با رکوردی خوب از خط پایان گذشت، اما متأسفانه دچار سانحه شد و دوچرخه‌اش شکست. حالا می‌گویند که او می‌تواند در مسابقات شرکت کند و مصدومیتش خیلی حاد نیست و در روز‌های ۵ و ۹شهریور به رقابت می‌پردازد.

حسن تفتیان، دیگرورزشکاری است که با توجه به درخشش در سال‌های اخیر همه منتظر مدال‌آوری‌اش هستند. تفتیان در یک‌سال گذشته اردو‌های خوبی را در اروپا پشت‌سر گذاشته است و نتایجش در تورنمنت‌های مختلف نشان می‌دهد که از همه لحاظ آماده افتخارآفرینی است. سریع‌ترین مرد ایران پس از درخشش در بازی‌های داخل سالن ازبکستان که سال گذشته برگزار شد با مدال طلایش برای همه رقبا خط و نشان کشید.  او روز‌های ۳ و ۶شهریور در جاکارتا به رقابت می‌پردازد. اما آخرین فردی که باید از اعتبار جودوی ایران هم محافظت کند، جواد محجوب است؛ ورزشکاری که خیلی‌ها معتقدند که اگر روزش باشد، قطعا در این رقابت‌ها افتخارآفرینی می‌کند.

جواد محجوب که از دوره‌ قبل این بازی‌ها تا این دوره سری به مبارزات MMAهم زده ، در بازگشت مجددش به جودو احیا شد و نتایج خوبی گرفت. او پس از درخشش در مسابقات بین المللی سال ‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به رنکینگ ۱۱ دنیا رسیده است. محجوب ۹شهریور روی تاتامی می‌رود. البته نباید از کوراش هم غافل شویم. تیم ملی کوراش آقایان علاوه‌بر سرمربی مشهدی‌اش، از چهار خراسانی در ترکیب خود بهره می‌برد و شانس خوبی برای مدال‌آوری خواهد داشت.

  شانس بالا در رشته‌های تیمی

روزبه ارغوان و وحید دلیرزهان در ترکیب تیم ملی بسکتبال کشورمان هستند که در دوره گذشته موفق به کسب مدال نقره این رقابت‌ها شده بود. ارغوان که سابقه حضور در دوره قبل‌ را نیز دارد، یکی از مهره‌های کلیدی است که می‌تواند با درخشش در ترکیب تیم به مدال‌آوری بسکتبال ایران کمک کند. در هندبال هم خراسانی‌ها حضوری پرتعداد دارند. صمصامی، جمعه‌پور و حیدرپور، سه خراسانی هستند که با درخشش در ترکیب تیم ملی هندبال می‌توانند برای خراسانی‌ها افتخارآفرینی کنند. در فوتبال هم که این‌روز‌ها خیلی‌ها به کسب نتیجه‌اش امید دارند، سینا زامهران، نماینده خراسانی‌هاست و می‌تواند افتخارآفرین شود.

  فرصتی برای درخشش جوان ها

در بین ورزشکاران خراسان رضوی که به جاکارتا اعزام خواهند شد، چند چهره جوان وجود دارد که قطعا می‌توانند در آینده هم برای استان افتخارآفرین باشند. سینا غلامپور ۱۹ساله در شنا توانسته است در یک‌سال اخیر عملکردی موفق داشته باشد و خیلی‌ها به او امید دارند که در آینده بتواند طلسم ناکامی‌های شنا در مسابقات آسیایی را بشکند.

مهشید اشتری ۱۸ساله توانسته است توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند تا از او با عنوان نابغه تنیس‌روی‌میز یاد کنند. غزل پاک‌باطن ۲۰ساله بهترین بانوی تنیسور ایران است و حالا که تیم ملی تنیس پس از ۲۰ سال قرار است در بازی‌های آسیایی شرکت کند، همه چشم به درخشش او دارند.سینا زامهران و وحید دلیرزهان نیز ازجمله‌جوانانی هستند که در تیم‌های بسکتبال و فوتبال حضور دارند و با کسب تجربه در این رقابت‌ها می‌توانند ستاره‌های سال‌های بعد ورزش استان باشند.

  شانسی که از دست رفت

خراسانی هایی حضوری فعال در کاروان تیم اعزامی ایران به مسابقات آسیایی جاکارتا دارند اما بدشانسی برخی ورزشکاران خراسانی در لحظه آخر باعث شد که از فهرست نهایی تیم‌های ملی جا بمانند که در این میان  بانوان خراسانی  بدشانس‌تر بودند. سمانه افخم، ملی‌پوش کبدی، که تقریبا در سال‌های اخیر همواره همراه تیم ملی بود، در لحظه آخر از ترکیب نهایی تیم ملی کبدی خطر خورد، ولی با مصدومیت کاپیتان تیم ملی این شانس را داشت که به ترکیب اضافه شود، اما بازهم جایی در ترکیب تیم ملی پیدا نکرد. دینا دهنوری در ورزش‌های رزمی تا آخرین روز‌ها نامش در بین نفرات اعزامی قرار داشت، اما به‌یک‌باره فدراسیون از اعزام او صرف‌نظر کرد. فاطمه شبانی در کوراش با اینکه سرمربی مشهدی تیم ملی، فاطمه مهرپور، به او اعتقاد داشت، اما به جاکارتا اعزام نشد تا سهمیه او در اختیار آقایان قرار گیرد. زهرا هاشمی دیگرتیراندازی بود که می‌توانست از خراسان رضوی مسافر جاکارتا باشد، ولی متأسفانه با اینکه رتبه۱ رنکینگ تیراندازی بانوان ایران را دارد، با ورزشکاری دیگر تعویض شد. افسانه سجادی، مربی دوچرخه‌سواری و مهتاب زهتاب در قایق‌رانی، بانوان دیگری بودند که در لحظات آخر از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شدند.

 در آقایان هم علی یعقوبیان، مربی شمشیر بازی، که در دوره قبل بازی‌های آسیایی هم به‌عنوان ورزشکار حضور داشت، به‌دلیل حواشی فدراسیون این رشته از اعزام باز ماند. اسماعیل نجاتیان، کشتی‌گیر خراسانی، نیز با اینکه تا آخرین مراحل اردوی تیم ملی کشتی حضور داشت، در نهایت در اردوی پایانی از ترکیب کنار گذاشته شد

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز