استاندار ایلام :‌

مدیران ناموفق در جذب اعتبار بایدتوبیخ و به رسانه ها معرفی می شوند

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۳:۵۳:۳۵
کد خبر: ۷۴۰۷۴۵
مدیران ناموفق در جذب اعتبار بایدتوبیخ و به رسانه ها معرفی می شوند
استاندار ایلام گفت: مدیران باید اعتبارات خود را پیگیری و تا پایان ماه موافقت نامه های خود را مبادله کنند در غیر این صورت توبیخ و به رسانه ها معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت : مدیران باید سهم اعتبارات ملی را پیگیری و جذب کنند و آن را منوط به تخصیص اعتبار از استان از سوی دستگاه ملی تلقی نکنند.

وی ادامه داد: این رفتار در سطح ملی عقلانی و درست نیست، زیرا 50 درصد جذب اعتبار از استان و 50 درصد از ملی، مفهومش این است که هر جا زورشان رسید از استان پول بگیرند و هر کجا دلشان خواست هزینه کنند.

وی با انتقاد از این بده بستانها ملی با مجلس برای تخصیص اعتبارات به استانهای مورد نظر خودشان گفت: این اقدامات مناسب و عقلانی نیست.

وی ادامه داد: مدیران زیر بار این تصمیم برای اعتبارات ملی نروند، شما باید حقتان را بگیرید.

استاندار ایلام گفت: سهم اعتبارات استانی به دلیل اینکه بیشتر آن الزام است و تنها 16 درصد آن در دست ما است که نمی توان روی آن زیاد حساب کرد.

وی تاکید کرد: عدم پیگیری برای جذب اعتبارات ملی از سوی مدیران اجحاف در حق استان است.

سلیمانی دشتکی با انتقاد از تاخیر در جذب تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی نیز گفت: هنوز حدود 35 درصد دیگر از این اعتبار جذب نشده و مدیران تنها یک هفته مهلت دارند.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد گمرک استان نیز اظهار داشت: اگر یک ریال اعتبار تخصیص یافته باید کار مناقصه پیگیری و اجرایی شود زیرا اربعین نزدیک است و گمرک خود باید پیگیر اعتبارات و مناقصه باشد.

وی به اعتبارات استان از محل نفت و توازن و اربعین اشاره کرد و گفت: اعتبارات نقد توزیع شده و بخشی برای بعدا گذاشته شده است.

وی اعتبارات بند «ز» ، 105 میلیارد تومان و 70 میلیارد تومان اسناد خزانه و 4 درصد اعتبارات نفت اعتبارات خوبی در اختیار استان است و از این نظر مشکلی نداریم.

وی اظهار داشت: شرایط اعتباری امسال بهتر از سال گذشته است که می طلبد مدیران با برنامه ریزی دقیق برای جذب و هزینه کرد اعتبارات تلاش کنند.

سلیمانی دشتکی در بحث واگذاری ها نیز گفت: برخی مدیران تعصب دارند که طرح باید در اختیار خودشان بماند، دولت نظارت و حاکمیت انجام می دهد دولت ها در اکثر کشورهای دنیا این کار را کرده اند، بخش خصوصی، حاکم است در این کشورها، مالکیت باید مال مردم باشد، اگر خودمان را از قید اکرا رها کردیم مهم است.

استاندار ایلام افزود: جلسات گفت و گو با بخش خصوصی گذاشته شود و طرح هایی که قابلیت واگذاری دارند به آنها معرفی شوند.

وی ادامه داد: برخی ادعا می کنند که اصل 44 خصولتی شده و نیمه دولتی است اطلاع رسانی در خصوص واگذاری طرح ها نباید فقط به مدیران باشد بلکه باید به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: برخی پروژه ها در دوران بازسازی فرسوده می شوند که برای انتفاع باید به بخش خصوصی واگذار شو ند که این مهم می طلبد تا دستگاه ها این طرح ها را واگذار کنند.

وی به اعتبارات سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مدیران باید برای جذب این اعتبارات پیگیری های لازم را صورت دهند تا از این محل نیز برای تکمیل پروژه های استانی جذب اعتبار کنند.

وی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی تعصب بی جا برای مالکیت مجموعه ها را کنار بگذارند و در حال حاضر در تمام دنیا نسبت به واگذاری پروژه ها و مجموعه های تحت مالکیت خود به بخش خصوصی اقدام کرده اند و ما نیاز باید این مسیر را طی کنیم و تلاش کنیم پروژه های عمرانی که دارای سود و توجیه اقتصادی هستند و مجموعه های تحت مالکیت دولت را به بخش خصوصی واگذار نمایند.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر اطلاع رسانی لازم به مردم و آموزش مدیران و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و واگذاری مجموعه ها و پروژه های دولتی گفت: برای واگذاری املاک و پروژه های دولتی به بخش خصوصی اولا باید مدیران توجیه شوند و در مرحله دوم اطلاع رسانی لازم به مردم و بخش خصوصی انجام شود و این فرصت بسیار خوبی برای بخش خصوصی است تا در پروژه های سود آور و املاک دولتی سرمایه گذاری نمایند.

 در این نشست مسائل و مشکلات سه طرح ایلام پرک، مجموعه المپیک شهر و طرح کشتارگاه آبدانان مطرح و تصمیماتی در راستای رفع مشکلات آنها اتخاذ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز