۸۵ هزار تن گندم در بوکان خریداری شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ - ۱۵:۰۳:۳۸
کد خبر: ۷۴۰۸۰۴
۸۵ هزار تن گندم در بوکان خریداری شد
مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران در این شهرستان خریداری شده که ۲۵ درصد در مقایسه با سال گذشته از رشد برخورداراست.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، اسکندر عبدی افزود: در سال زراعی جاری ۶۹ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته بود  که از این مقدار ۶۱ هزار و ۱۰۰ هکتار به صورت دیم و بقیه به صورت آبی کشت شده است.

وی ادامه داد: از مجموع گندم های خریداری شده از گندمکاران این شهرستان، بیش از ۳۰ هزار تن  گندم برای فروش توسط کشاورزان به شهرهای همجوار عرضه شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران بابت گندم خریداری شده پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در بوکان طی سال جاری ۱۵ درصد افزایش یافته است، افزود: ظرفیت های مستعد منابع آبی و خاکی در این شهرستان موجب شده تا این شهرستان به صورت متوالی مقام نخست تولید گندم در آذربایجان غربی را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به پیش بینی تولید ۱۵۰ هزار تن از مزارع بوکان گفت: امسال نیز پیش بینی می کنیم این شهرستان در میزان تولید گندم رتبه نخست استانی را از آن خود کند.

عبدی با بیان اینکه میزان برداشت گندم در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است، افزود: میزان خرید گندم از کشاورزان در سال جاری تا ۱۲۰ هزار تن افزایش خواهد یافت که رکورد بسیار خوبی به شمار می رود.

وجود ظرفیت های بسیار مناسب برای کشت گندم در بوکان موجب شده این منطقه به انبار غله آذربایجان غربی شهرت پیدا کند اما همچنان کشاورزان این شهرستان با مشکل ذخیره گندم مواجه هستند.

اکنون در این شهرستان تنها امکان ذخیره سازی ۳۰ هزار تن گندم وجود دارد و بر همین اساس تسریع در ساخت سیلوی ۷۰ هزار تنی این شهرستان یک نیاز اساسی است.

بوکان دارای ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۲۵ هزار هکتار آبی و ۸۵ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت می شود.

 

نظر شما